۲۰ شهریور ۱۳۹۱، ۱۲:۲۰
کد خبر: 80317087
T T
۰ نفر

دوباند سرقت منزل در همدان منهدم شد

۲۰ شهریور ۱۳۹۱، ۱۲:۲۰
کد خبر: 80317087
دوباند سرقت منزل در همدان منهدم شد

همدان - رييس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان همدان از انهدام دو باند سرقت منزل و كشف 14 فقره سرقت خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ 'فرامرز به گذر' گفت: به دنبال افزایش وقوع سرقت منزل در سه ماهه دوم سال 91 ، با توجه به اهمیت موضوع پیگیری این موضوع به صورت جدی در دستور كار تیمی مجرب از كارآگاهان عملیات ویژه و اداره مبارزه با سرقت این استان قرار گرفت.

وی افزود: كارآگاهان با بررسی سوابق و پرونده های موجود و شناسایی جغرافیایی جرم، شیوه و شگرد سرقت ها و تجزیه و تحلیل اطلاعات، اقدامات اطلاعاتی خود از قبیل كنترل مجرمین سابقه دار و حرفه ای تحت تعقیب و آزاد شده از زندان را آغاز كردند كه در راستای پیشگیری از وقوع سرقت و شناسایی و دستگیری سارقان، تیم های مجرب از گشت‌های نامحسوس اقدامات لازم را به عمل آوردند.

این مقام انتظامی بیان كرد: واحدهای گشتی این یگان در دو شب متوالی با هوشیاری و تیز بینی خود موفق به شناسایی دو باند مجزا از سارقان سابقه دار و حرفه ای منزل و دستگیری سه نفر از آنها در حین ارتكاب سرقت در سطح شهر همدان دستگیر شدند.

سرهنگ به گذر گفت: سارقان در تحقیقات به عمل آمده به 14 فقره سرقت منزل از جمله سرقت وجه نقد و طلاجات به ارزش یك میلیارد و 100 میلیون ریال به همراه چند نفر دیگر از همدستانشان اعتراف كردند.

رییس پلیس آگاهی همدان اظهار كرد: تمامی محل‌های سرقت و مالباختگان با راهنمایی متهمان شناسایی شد و تلاش این پلیس برای دستگیری دیگر متهمان این باند همچنان ادامه دارد.

وی در خصوص شگرد سارقان اظهار داشت: متهمان در دو باند جداگانه و غیرمرتبط با یكدیگر، شبانه با مراجعه به سطح شهر همدان و پرسه زدن در مناطق بالای شهر منازل را شناسایی و به شگردهای خاص وارد منزل شده و اقدام به سرقت می كردند.

سرهنگ به گذر اضافه كرد: متهمان پس از ارسال پرونده به دادسرا با قرار قضایی به منظور انجام تحقیقات بیشتر و دستگیری دیگر همدستان و كشف و جمع آوری اموال مسروقه در اختیار این پلیس هستند.

7525/551