۲۰ شهریور ۱۳۹۱، ۱۴:۲۹
کد خبر: 80317465
T T
۰ نفر
70 درصدمصالح ساختماني استان تهران ازمعادن شن و ماسه قدس تامين مي شود

قدس - رييس اداره صنعت، معدن و تجارت قدس با اشاره به وجود 52 معدن شن و ماسه رودخانه اي در اين شهرستان گفت: 70 درصد مصالح ساختماني استان تهران از اين معادن تامين مي شود.

'حسن عقبایی' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: معادن یاد شده دارای غنی ترین و مرغوبترین ذخایر شن و ماسه هستند و این ویژگی توجه بسیاری از خریداران و حتی سرمایه گذاران بخش های مختلف اقتصادی را به خود جلب كرده است.

وی افزود: وجود این معادن باعث ایجاد صنایع وابسته معدنی از جمله فرآورده های بتنی، آسفالت و كارگاه های كوچك و بزرگ ماشین سازی مربوط به صنعت فرآوری شن و ماسه در منطقه شده است.

وی تصریح كرد: اكنون 18 واحد تولید كننده بتن آماده و آسفالت در شهرستان فعال هستند كه بخش عمده ای از مصالح ساختمانی استان های تهران و البرز را تامین می كنند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت قدس، یكی دیگر از ویژگی معادن شن و ماسه را رونق و تقویت صنایع تجهیزات خردایش و دانه بندی از جمله سنگ شكن ها، سرندها، ماسه شوها، ماشین های صنعتی بازیافت و سایر ماشین آلات معدنی در شهرستان ذكر كرد.

وی گفت: تولید ماشین آلات صنعتی مربوط به معادن شن و ماسه در شهرستان علاوه بر بومی سازی این صنعت، رشد صنعت ملی را نیز به دنبال داشته است.

عقبایی به وجود دهها شركت صادراتی در زمینه تولید ماشین آلات صنعتی در شهرستان اشاره و خاطرنشان كرد: ماشین آلات و تولیدات صنعتی شهرستان به بیش از 14 كشور جهان صادر می شود.

وی نقش معادن شن و ماسه شهرستان را در ایجاد اشتغال مهم خواند و افزود: بیش از سه هزار نفر به صورت مستقیم و 15 هزار نفر غیر مستقیم در بخش های مختلف مربوط به این معادن فعالیت دارند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت قدس یادآور شد: بیشتر معادن شن و ماسه این منطقه دارای پروانه مجاز هستند و فقط تعداد بسیار كمی با پروانه موقت فعالیت می كنند.

عقبایی از انجمن شن و ماسه و آسفالت و بتن شهرستان به عنوان یكی از فعال ترین و كارآمدترین انجمن های صنفی شهرستان نام برد.

تهرام/7423/1556/
۰ نفر