۲۰ شهریور ۱۳۹۱، ۱۷:۲۵
کد خبر: 80317829
T T
۰ نفر

گروه هاي آمريكايي حامي سياستمدار اسلام ستيز هلندي

۲۰ شهریور ۱۳۹۱، ۱۷:۲۵
کد خبر: 80317829
گروه هاي آمريكايي حامي سياستمدار اسلام ستيز هلندي

تهران - يافته هاي تحقيقات جديد نشانگر آن است كه گروه هاي ضد اسلام آمريكايي از 'خيرت ويلدرز'، سياستمدار اسلام ستيز هلندي حمايت مالي مي كنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از آمستردام و واشنگتن، شماری از گروه های آمریكایی خواستار مقابله با نفوذ اسلام در غرب می گویند هزینه های حفاظت نیروی پلیس و هزینه های حقوقی حزب آزادی تحت امر ویلدرز را پرداخت كرده اند.

'دانیل پایپس'، رییس اندیشكده محافظه كار 'انجمن خاورمیانه' واقع در فیلادلفیا آمریكا روز دوشنبه تایید كرد كه این اندیشكده هزینه دفاع از ویلدرز را در دادگاه های هلند طی سال های 2010 و 2011 برعهده داشته است.

به گفته وی از ویلدرز به اتهام تحریك نفرت نژادی شكایت شده بود. انجمن خاورمیانه كه اهداف خود را در وب سایتش به این شكل تعریف می كند: حمایت از آزادی بیان توسط نویسندگان ضد اسلام و ارتقای منافع آمریكا در خاورمیانه به صورت مستقیم برای وكیل ویلدرز پول ارسال كرده است.

'دیوید هوروویچ'، گرداننده شماری از پایگاه های اطلاع رسانی محافظه كار مستقر در لس آنجس نیز گفت در زمان سفر ویلدرز به آمریكا در سال 2009 وی هزینه های تامین امنیت سفر وی و هزینه اقامت محافظانش را پرداخت كرد است.

علاوه بر این، ویلدرز برای دو سخنرانی یكی در لس آنجلس و دیگری در 'دانشگاه تمپل' شهر فیلادلفیا، نیز از هوروویچ پول گرفته است. هوروویچ با تایید این امر از بیان مبلغ دقیق حق سخنرانی ویلدرز طفره رفت، اما گفت پول خوبی گرفته است. هوروویچ تاكید كرد كه به دلیل بروز اعتراضات دانشجویی ناشی از حضور ویلدرز در فیلادلفیا، وی هزینه ویژه ای بابت تامین امنیت مبنی بر یكهزار و 500 دلار به نیروی پلیس این شهر پرداخته است.

ویلدرز حامیان دیگری در آمریكا مانند 'پاملا گالر'، نیز دارد. گالر سازمان تندرو 'اسلامی سازی آمریكا را متوقف كنید' اداره می كند و آشكارا از ویلدرز حمایت كرده است.

بر اساس این گزارش، در حالی كه این امر در هلند ممنوع نیست، از ارتباطات بین المللی ویلدرز پرده بر می دارد. حزب آزادی هلند تحت امر ویلدرز از نظر شفافیت پایین ترین رتبه را در گروه های پارلمانی این كشور به دست آورده است و نیروی قوتی برای راستی های افراطی اروپا به شمار می آید.

حزب ویلدرز منابع مالی مورد نیاز را خود تامین می كند، برعكس بقیه احزاب هلند كه از سوی دولت به آنها كمك می شود. به همین دلیل این حزب نیازی به رعایت الزامات در زمینه شفاف سازی ندارد.

گفتنی است، ویلدرز چهل و نه ساله كه در سال 2008 به دلیل ساخت فیلم ضد اسلامی 'فتنه' مشهور شد، از سال 2006 به عضویت مجلس نمایندگان هلند در آمده و مبارزه خود را علیه اسلام آغاز كرد. وی بر لزوم توقف قطعی مهاجر پذیری از كشورهای غیر غربی و اعلام ممنوعیت حجاب برای زنان مسلمان همچنین ساخت مساجد اصرار دارد.

وی از سال 2004 تاكنون در هلند و خارج از كشور تحت محافظت امنیتی قرار داشته است، 'آندراس بریویك'، قاتل نروژی كه سال گذشته با حمله به اردوی تابستانی دست كم 69 دانش آموز نوجوان را كشت، در بیانیه ای پیش از این در فضای مجازی به سخنان ویلدرز استناد كرده بود.

حزب آزادی 24 كرسی از مجموع 150 كرسی مجلس نمایندگان این كشور را در انتخابات سال 2010 به دست آورد. این حزب تاكنون در انتخابات 12 سپتامبر مجلس هلند رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است.

مترجمام**9157** 1506