۲۱ شهریور ۱۳۹۱، ۱۱:۵۳
کد خبر: 80318715
T T
۰ نفر
بيش از 14 هزار دانشجو در دانشگاه آزاد زنجان مشغول به تحصيل خواهند شد

زنجان- رييس دانشگاه آزاد اسلامي واحد زنجان گفت: بيش از 14هزار دانشجو در 128 رشته مختلف از سال تحصيلي جديد در اين دانشگاه مشغول به تحصيل خواهند شد.

اصغر پرتوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد دانشجو بیش از دو هزار نفر در مقطع كارشناسی ارشد، بیش از 10هزار نفر درمقطع كارشناسی و مابقی درمقطع كاردانی تحصیل خواهند كرد.

وی اظهار داشت: هشت هزار نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان را آقایان و بقیه را خانمها تشكیل می دهند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان از تاسیس مقطع دكترا در رشته ادبیات فارسی در این دانشگاه خبر داد و افزود: این دانشگاه برای تاسیس 20 رشته كارشناسی ارشد به شورای گسترش آموزش عالی كشور اعلام آمادگی كرده است.

پرتوی خاطرنشان كرد: تاكنون 35 هزار دانشجو در رشته های مختلف از دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان فارغ التحصیل شده اند.

وی اظهار كرد: بر اساس شاخصهای ارزیابی شده در حوزه آموزشی، پژوهشی و رفاهی امتیاز دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان از 930 در سال 85 به سه هزار در سال جاری رسیده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان گفت: این دانشگاه از دانشگاههای پیشرو كشور در حوزه های آموزشی، پژوهشی و رفاهی می باشد.

پرتوی وسعت فضای آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان را 135 هزار مترمربع اعلام و اضافه كرد: 22 هزار مترمربع دیگر نیز در دست احداث است.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان سالانه بیش از 300 فعالیت فرهنگی و تربیتی را در كارنامه خود به ثبت می رساند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان تعداد اساتید این دانشگاه را 320 نفر عنوان كرد و افزود: تمامی این اساتید عضو هیأت علمی دانشگاه هستند.

خ – م / 596