۲۱ شهریور ۱۳۹۱، ۱۷:۱۳
کد خبر: 80319508
T T
۰ نفر
كره جنوبي، براي توسعه موشكي خود3/2 ميليارد دلار هزينه مي كند

تهران – آژانس تهيه و تداركات دفاعي كره جنوبي روز سه شنبه اعلام كرد: اين كشور قصد دارد در پنج سال آتي مبلغ دو ميليارد و 300 ميليون دلار براي توسعه موشكي خود هزينه كند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سئول، كره جنوبی از این تسلیحات موشكی برای هدف قرار دادن تاسیسات تسلیحات هسته ای كره شمالی و پایگاههای موشكی این كشور بهره خواهد برد.

آژانس تهیه و تداركات دفاعی كره جنوبی افزود: وزارت دفاع این كشور طرح پنج ساله ای را برای هزینه كردن دو هزار و 700 میلیارد وون (معادل دو میلیارد و 300 میلیون دلار) برای خرید صدها فروند موشك بالستیك ساخت داخل و دیگر تسلیحات تصویب كرده است.

این طرح برای اجرا در ماه آوریل باید در پارلمان این كشور به تصویب برسد.

كره جنوبی همچنین موشك كروز جدیدی به نام 'هیونمو- 3) را به نمایش گذاشته است كه می تواند مسافتی بیش از یك هزار كیلومتر (معادل 625 مایل) را بپیماید.

ارتش كره جنوبی قصد دارد شمار موشكهای كروز هیونمو- 3 و همچنین شمار موشكهای بالستیك هیونمو – 2 را كه بردی بالغ بر 300 كیلومتر دارد، افزایش دهد.

كره جنوبی همچنین از آمریكا می خواهد برد موشك های بالستیك سئول را افزایش دهد.

آمریكا 28 هزار و 500 نیروی نظامی در كره جنوبی مستقر كرده و برقرار كردن یك چتر هسته ای بر فراز این كشور را در صورت هرگونه حمله اتمی به آن تضمین كرده است.

سئول نیز در مقابل محدودیت 300 كیلومتری را برای موشكهای بالستیك خود پذیرفته است.

كره جنوبی مدعی است كه كره شمالی یك هزار فروند موشك از انواع گوناگون در اختیار دارد كه بسیاری از آنها به سوی سئول یا دیگر اماكن در كره جنوبی نشانه گیری شده اند.

مترجمام**1486**1577
۰ نفر