۲۶ شهریور ۱۳۹۱، ۱۳:۱۹
کد خبر: 80325018
T T
۰ نفر
470عنوان برنامه با موضوع دفاع مقدس درچهارمحال وبختياري برگزار مي شود

شهركرد- مديركل حفظ آثار و ارزش هاي دفاع مقدس و دبير ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس چهارمحال وبختياري گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس 470عنوان برنامه با موضوع دفاع مقدس در استان برگزار مي شود.

به گزارش ایرنا،‌'جمشید علی بابایی'روز یكشنبه در آستانه بزرگداشت هفته دفاع مقدس در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری افزود: از این برنامه ها، 32عنوان برنامه محوری در هفت شهرستان استان و دو همایش 'لشگر خوبان و یاد یاران' با حضور پیشكسوتان، ‌رزمندگان،‌ خانواده شهیدان و آزادگان استان برگزار می شود.

وی با بیان نامگذاری هفته دفاع مقدس امسال با عنوان 'چگونه با فرهنگ شهیدان به جنگ تحریم ها برویم' افزود: برگزاری رژه نیروهای مسلح ، ‌نیروی انتظامی ،‌هلال احمر و‌ بسیج با نمایش جنگ افزارهای جدید از برنامه های اولین روز هفته دفاع مقدس در چهارمحال وبختیاری است.

وی گفت:هشت سال دفاع مقدس سند افتخار ملت ایران و قطعه گرانبهای تاریخ ایران است و ارزش های این دفاع مقدس باید به نسل جوان منتقل شود.

مدیركل حظ آثار و ارزش های دفاع مقدس چهارمحال وبختیاری، همیاری و همكاری همه دستگاه های اجرایی را برای تبیین ارزش های بی نظیر و بی نهایت دفاع مقدس و رشادت رزمندگان اسلام و شهدا به نسل های آینده خواستار شد و تاكید كرد: فرهنگ دفاع مقدس باید همانند عاشورا و واقعه عظیم كربلا زنده نگهداشته شود تا به نسل های آینده به عنوان گنجینه ای گرانبها منتقل شود.

علی بابایی برگزاری نمایشگاه بزرگ دفاع مقدس و بازسازی عملیات والفجر 10 در شهركرد، ‌برپایی یادواره های شهیدان در مركز استان، ‌سفید دشت، ‌دهنو و بازفت و عطر افشانی و غباروبی گلزار شهدا، ‌برپای ایستگاه صلواتی و نقاشی را ازدیگر برنامه های این هفته عنوان كرد.

وی گفت: فراخوان دومین همایش خاطره نویسی دفاع مقدس، ‌تجهیز كتابخانه های عمومی استان به كتاب های دفاع مقدس و نواخته شدن زنگ دفاع مقدس در مدارس استان از دیگر برنامه های بزگداشت این هفته است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال وبختیاری در دفاع مقدس دو هزار و 400 شهید گلگون كفن تقدیم آرمان های نظام جمهوری اسلامی كرد.

همه ساله از 31 شهریورماه به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

7360/547