۲۷ شهریور ۱۳۹۱، ۷:۴۵
کد خبر: 80325906
T T
۰ نفر
هيچ محدوديتي براي واردات دام در سيستان و بلوچستان وجود ندارد

زاهدان – رييس سازمان جهاد كشاورزي سيستان و بلوچستان گفت: هيچ محدوديتي براي افراد متقاضي واردات دام از مرزهاي استان وجود ندارد اما خروج حتي يك راس دام از منطقه ممنوع است.

'محمد كیخا' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همه افرادی كه توانایی انجام كار و بنیه مالی برای واردات دام دارند می توانند از شرایط ویژه سیستان و بلوچستان در این زمینه بهره گیرند.

او بیان كرد: هیچ فردی اجازه خروج دام زنده را از سیستان و بلوچستان ندارد و باید دامها پس از ورود به استان، به محل پیش بینی شده قرنطینه دام منتقل شوند.

وی اضافه كرد: دامها پس از نگهداری در قرنطینه ها و تایید سلامت آنها، پلاك كوبی شده و به كشتارگاههای صنعتی منتقل می شوند.

او اظهار داشت: هر فردی كه شماره غرفه یا مكان مورد نظر خود را برای قرنطینه دام تعیین كرده باشد می تواند به سازمان جهاد كشاورزی مراجعه كند و در مدت بسیار كوتاهی مجوز واردات دام را دریافت كند.

رییس سازمان جهاد كشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: اكنون 9 كشتارگاه صنعتی و 36 واحد بسته بندی گوشت با سرمایه گذاری هزار میلیارد ریال در استان فعال است.

كیخا افزود: ظرفیت كشتارگاههای صنعتی سیستان و بلوچستان روزانه كشتار هزار راس دام سنگین و هزار راس دام سبك و ظرفیت واحدهای بسته بندی گوشت در استان سالانه 100 هزار تن است كه می تواند یك مزیت بسیار مطلوب برای تامین گوشت قرمز مورد نیاز كشور باشد.

رییس سازمان جهاد كشاورزی سیستان و بلوچستان همچنین از تشكیل اتحادیه دامداران استان به منظور ساماندهی و رونق بازار گوشت منطقه خبر داد.

وی گفت: فراخوان برای جذب اعضای اتحادیه دامداران سیستان و بلوچستان داده شده است و افراد واجد شرایط می توانند بدون هیچ محدودیت قانونی با مراجعه به دستگاههای مربوطه آمادگی خود برای عضویت در این اتحادیه را اعلام كنند./3

7315/7437