۳۰ شهریور ۱۳۹۱، ۹:۵۸
کد خبر: 80331381
T T
۰ نفر
فرماندار اردبيل خواستار توسعه ايستگاههاي مطالعه در اردبيل شد

اردبيل - فرماندار اردبيل خواستار توسعه ايستگاههاي مطالعه در اردبيل شد.

یوسف اكبری روز پنج شنبه در جلسه انجمن كتابخانه های عمومی اردبیل مراكز در نظر گرفته شده برای راه اندازی چهار دستگاه از این ایستگاهها را از نظر مركزیت مراجعات مردمی بسیار مناسب دانست.

وی افزود: مراكز دیگری همچون شهرداری اردبیل ، بیمارستان امام خمینی(ره) و ترمینال مسافربری اردبیل باید در برنامه های آینده این ایستگاه قرار بگیرد.

وی همچنین اجرای طرح پیك های مهر ، نصب تجهیزات این طرح در شهرداری اردبیل و مناطق دیگر را از برنامه های مناسب برای نهادینه كردن فرهنگ كتاب و كتابخوانی دانست و بر لزوم تسریع در این امر تاكید كرد.

وی از شهردار اردبیل خواست با همكاری اداره كتابخانه های عمومی شهرستان اردبیل اماكن راكد در پارك ها و فضاهای سبز سطح شهر را شناسایی و برای استفاده شهروندان و

علاقمندان به كتاب به كتابخانه های عمومی تبدیل كنند.

اكبری راه اندازی كتابخانه های عمومی در مجموعه های ورزشی را از دیگر طرح های مؤثر در توسعه فرهنگ مطالعه دانست و خواستار اقدام اداره ورزش و جوانان و كتابخانه های عمومی در این زمینه شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سیدمرتضی صفوی معاون مالی و اداری شهرداری اردبیل نیز در این جلسه از آمادگی شهرداری برای همكاری با اداره كتابخانه های عمومی شهرستان اردبیل خبر داد.

وی افزود: آسفالت مسیر كتابخانه عمومی امام علی(ع) منطقه آراز علی و نیز نصب تابلوهای راهنما برای هدایت شهروندان علاقمند و نیز گردشگران به كتابخانه های عمومی سطح شهر در اولویت برنامه ها قرار دارد.

شهریار منیر رییس اداره كتابخانه های عمومی اردبیل نیز در این جلسه گزارشی از روند اجرای طرح ایستگاههای مطالعه مفید ارایه كرد و این ایستگاهها را یكی از مهم ترین طرح های موجود در راستای نهادینه كردن فرهنگ مطالعه در بین شهروندان دانست.

وی افزود: هم اكنون چهار ایستگاه در اختیار اردبیل قرار گرفته كه قرار است در مراكز استانداری ، مصلا ، فرودگاه و بانك ملی شعبه مركزی به صورت آزمایشی و همزمان با سراسر كشور افتتاح شود.

وی همچنین از اهدای 10 قطعه زمین توسط اعضای شورای اسلامی روستاها و دهیاران تعدادی از روستاهای دارای جمعیت بالای دو هزار نفر برایاحداث كتابخانه عمومی و همچنین عضویت رایگان افرادی كه اسامی آنها با اسماء مبارك رضا و معصومه متبرك شده در دهه كرامت در كتابخانه های عمومی شهرستان اردبیل خبر داد.

594/593