۳۱ شهریور ۱۳۹۱، ۱۶:۳۰
کد خبر: 80333370
T T
۰ نفر

36 بناي تاريخي استان فارس مرمت شد

۳۱ شهریور ۱۳۹۱، ۱۶:۳۰
کد خبر: 80333370
36 بناي تاريخي استان فارس مرمت شد

شيراز- مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري فارس گفت:همزمان با آغاز دهه كرامت و در آستانه هفته گردشگري ،مرمت بخش هايي از36 بناي تاريخي در اين استان انجام شد.

به گزارش جمعه ایرنا، فریدون فعالی هزینه ریالی به مصرف رسیده در این خصوص را 16میلیارد و 700میلیون ریال اعلام كرد كه از محل اعتبارات سال 89 ، 90 و 91 صورت گرفته است .

وی مسجد جامع عتیق و مسجد حاج نظام ، حمام وكیل ، مدرسه خان بازار وكیل و بازار حاجی در شیراز و مسجد جامع فسا ، مسجد جامع جهرم و مسجد چهار بركه لار،حمام وراوی شهرستان مهر ، كاروانسرای بنارویه و كارونسرای خواجه ابوالحسن را از جمله این اثار ذكر كرد.

وی همچنین چهار طاقی ایج استهبان و چهار طاقی جره و بالاده كازرون ، قلعه دختر فیروزآباد ، قلعه كریشكی بیرم لار ، منارشهر گور فیروزآباد ، پل خان مرودشت ، ساباط قدیمی قیصریه لار ، آب انبار معتمد لار ، امام زاده شاه زند و در بیرم لار ، آب انبار دهن شیر لار ، دروازه پیر شیب جهرم از دیگر بناهای مرمت شده برشمرد.

وی افزود: عملیات مرمت این پروژه ها در بخش های مورد نیاز و طبق قرارداد منعقده به پایان رسیده اما این به منظور اتمام كامل كار مرمت این بنا ها قلمداد نمی شود.

فعالی اضافه كرد: بلكه برحسب ضرورت ، این آثار مجدداً به اقدامات مرمتی و حفاظتی نیازمندند و لذا كار میراث فرهنگی برای مرمت این آثار همچنان ادامه می یابد.

مدیركل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت : بناهای تاریخی به علت فرسودگی های ناشی از گذر زمان همواره نیازمند مرمت می باشند.

فعالی خاطرنشان كرد: اداره كل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری فارس بر اساس اعتبارات موجود در سطح ملی و استانی با برنامه ریزی و اولویت بندی تمام تلاش خود را در راستای حفاظت و مرمت بناهای تاریخی ارزشمند استان انجام می دهد.

وی گفت : به منظور صیانت از آثار تاریخی نیازمند حمایت جدی مردم،انجمن ها،رسانه ها و دیگر نهادها هستیم تا در شرایطی مناسب رسالت خود را به نحو مطلوب انجام دهیم.ك/2

7374/667