۳ مهر ۱۳۹۱، ۱:۰۴
کد خبر: 80337182
T T
۰ نفر
نسل منتظر، نگاه جهاني به مساله مهدويت داشته باشد

قم- مدير حوزه‌هاي علميه كشور گفت: نسل منتظر با شناخت وظايف خود و عمل به آن نگاه جهاني به مساله مهدويت داشته باشد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله 'سید هاشم حسینی بوشهری' روز یكشنبه در همایش انتظار و مهدویت در آموزه‌های رضوی اظهار داشت: قرآن می‌خواهد نسل منتظر به درستی تربیت شوند و نسل منتظر باید نگاه جهانی و بین المللی به مقوله مهدویت داشته باشد تا زمینه ساز ظهور مهدی موعود(عج) باشیم.

وی افزود: امروز رسالت حوزه‌های علمیه و مركز تخصصی مهدویت در سراسر كشور است تا نسلی را تربیت كنند كه مبلغ دین اسلام و در جهت ظهور امام زمان(ع) گام بردارد.

وی عدالت خواهی را یكی از ویژگی های جامعه منتظر برشمرد و گفت: باید در زندگی خود زمینه‌های عدالت خواهی را مهیا كنیم و روح عدالت خواهی را از زندگی اجتماعی و شخصی جدا نكنیم.

حسینی بوشهری افزود: باید با انجام به تكالیف الهی در جهت خودسازی نفس خویش و دیگران كوشش كنیم و با مجاهدت در راه خدا در راستای حكومت عدل جهانی بكوشیم.

وی ادامه داد: هر نهضت و انقلابی نیاز به زمینه سازی‌هایی دارد كه بدون آماده سازی مقدمات و تمهیدات آن انقلاب نتیجه ای نخواهد داشت چنانچه انقلاب اسلامی ایران كه آبروی تمام پیامبران و اولیای الهی است با رشادت های امام راحل در سال‌های قبل و بعد از پیروزی انقلاب به ثمر نشست.

مدیر حوزه های علمیه سراسر كشور، خاطر نشان كرد: انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) قابل قیاس با انقلاب اسلامی نیست چرا كه این حكومت و انقلاب جهانی است از این رو منتظران با انجام وظایف و عمل به آن زمینه ساز ظهور منجی شوند.

حسینی بوشهری، به وظایف منتظران در كلام امام رضا(ع) اشاره كرد و گفت: حالت انتظار و یقین به آمدن امام زمان(عج)، ناامید نشدن از ظهور امام غایب، ایجاد آمادگی در خود و شناخت وظایف یك منتظر واقعی و كوشش كردن در مسیر آن از جمله وظایف منتظران است.

سومین همایش ملی انتظار و مهدویت در آموزه‌های رضوی همزمان با هفته كرامت یكشنبه شب با تعامل مركز تخصصی مهدویت و با حضور مدیر حوزه‌های علمیه سراسر كشور و مدیر كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و طلاب در قم برگزار شد.ك/2

/8138 / 380**1368**
۰ نفر