۴ مهر ۱۳۹۱، ۱۰:۴۰
کد خبر: 80339330
T T
۰ نفر
جانشين فرمانده سپاه اصفهان:گنجينه دفاع مقدس الگويي براي جهانيان است

اصفهان – جانشين فرماندهي سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان گفت:رشادتهاي رزمندگان غيور ايران اسلامي نه تنها الگويي براي نسل هاي بعد بلكه براي منطقه و جهان خواهد بود.

سردار مجتبی فدا روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی آمریكا برای ایجاد ممانعت از صدور انقلاب اسلامی توطئه های مختلفی را تدارك دید.

وی اضافه كرد:راه اندازی غائله های مختلف، تجزیه طلبی، ترور، تحریم و تهدید از كارهایی بود كه جهان استكبار برای مقابله با ایران اسلامی در پیش گرفت.

جانشین فرماندهی سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان افزود: تحمیل جنگ بر ملت ایران از دیگر راهكارهایی بود كه دشمن با تحریك یك فرد قدرت طلب به راه انداخت تا انقلاب اسلامی و خیزش های متاثر از آن را به چالش بكشد.

سردار فدا گفت: در این دوران نیروهای مردمی، بسیج و سپاه نیز سازماندهی نشده بودند و دشمن در 15 ماه اول توانست پیشروی هایی در خاك ایران داشته باشد.

وی با اشاره به شكل گیری نیروهای مسلح و بازیابی توان دفاعی ایران گفت: در نهایت با مردمی كردن دفاع دشمن مجبور به عقب نشینی شد.

این مقام ارشد سپاه در اصفهان با اشاره به فرازهایی از منشور روحانیت حضرت امام خمینی (ره)، افزود: ایشان در این منشور با انتقاد از كسانی كه جنگ و دستاوردهای آن را زیر سوال می برند، می فرمایند ما در جنگ هر روز شاهد بركاتی بودیم.

وی افزود: دفاع مقدس منجر شد ما با اتكای به نیروی الهی و باور توان خود روی پای خود بایستیم و با شكستن ابهت شرق و غرب، انقلاب خود را به جهانیان صادر كینم.

سردا فدا اضافه كرد:امروز جهان اسلام به بركت انقلاب و دفاع مقدس ما بیدار شده و استكبار را به وحشت انداخته است.

وی تصریح كرد: توهین آمریكا و صهیونیسم، به ساحت پیامبر اعظم (ص) به دلیل ترس از صدور انقلاب اسلامی و برای جلوگیری از روند رو به رشد گرایش مردم جهان به سمت اسلام باشند.

جانشین فرماندهی سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان افزود: دشمن می خواهد جهان اسلام را از حركت خود مایوس كند و به همین منظور اصل و ریشه اعتقادات اسلامی مردم را مورد هدف قرار می دهد.

وی پیشرفت های نظامی را از دیگر دستاوردهای دوران دفاع مقدس عنوان و بیان كرد:به واسطه تحریم های دوران دفاع مقدس خلاقیت ها، استعدادها، توانمندی ها و ظرفیت های داخلی شكوفا شد.

سردار فدا گفت: اگر روزی توان ساخت سیم خاردار و گلوله كلاشینكف را در داخل نداشتیم امروز قادر به ساخت سامانه های پیشرفته موشكی همچون شهاب 3 و ماهواره بر سفیر هستیم.

این مقام ارشد سپاه استان اصفهان خاطر نشان كرد: پیشرفت های امروز كشور به بركت روحیه جهادی و بسیجی محقق شده است و در پرتو همین روحیه بود كه دشمن در هشت سال دفاع مقدس شكست را قبول كرد.

وی نقش فرماندهی و ولایت پذیری نیروهای مسلح در سالهای دفاع مقدس را بیان كرد و افزود: این روحیه به گونه ای بود كه اگر امام خمینی (ره) می فرمودند حصر آبادان شكسته شود یا جزایر مجنون حفظ شود، رزمندگان در سخت ترین شرایط تلاش می كردند این امر محقق شود.

وی گفت:با پذیرش قطعنامه توسط امام خمینی (ره) تمام جوانان این دستور را دستوری الهی دانستند و همه آن را پذیرفتند.

سردار فدا تصریح كرد: دستور امروز رهبر معظم انقلاب همان دستور امام راحل (ره) است و وقتی ایشان اشاره ای كنند جوانان ما در راه تحقق آن عاشقانه به میدان خواهند آمد كه نمونه آن را در حضور مردمی حماسه 9 دی و مقابله به فتنه 88 مشاهده می كینم.

وی با بیان اینكه مبنای الگو پذیری ما از عاشورا و قیام امام حسین (ع) روحیه شهادت طلبی و ایثار است، افزود: اگر بیش از 36 كشور به صورت مستقیم و چندین كشور به صورت غیر مستقیم از رژیم بعث حمایت كردند، نیروها ما با همین روحیه در مقابل جهان كفر ایستادند.

جانشین فرماندهی سپاه صاحب الزمان (عج) همچنین گفت:بی شك نقش اصفهان در دوران دفاع مقدس نقشی سرآمد و برجسته است به گونه ای كه در یك روز بیش از 300 شهید در این شهر تشییع و در همان روز نیرو و كمكهای مردمی به جبهه اعزام می شود.

سردار فدا جنگ نرم دشمن را تهدید دیگر مستكبران دانست و گفت : امروز هم جوانان این سرزمین در قالب بسیج در همه اقشار از تمام ظرفیت ها برای مقابله با دشمن بهره جسته و این حربه دشمن را خنثی خواهند كرد.

این مقام ارشد سپاه در استان اصفهان با بیان اینكه دفاع مقدس گنجینه ای بی پایان است، افزود: هنرمندان و نویسندگان با ورود هنرمندانه در این عرصه به معرفی الگوهای دفاع مقدس بپردازند.

وی همچنین گفت:كتاب 'جای پایی كه جاماند' به صورتی زیبا و هنرمندانه ایستادگی آزادگان در اردوگاههای رژیم بعث و قساوت قلب دشمن را نشان می دهد و از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی تحسین شده است.

/7134/ت/1042