۶ مهر ۱۳۹۱، ۱۷:۴۴
کد خبر: 80343907
T T
۰ نفر

بيرجند - مسوول بسيج سازندگي خراسان جنوبي گفت: براي تحقق فرموده مقام معظم رهبري مبني بر اجراي اقتصاد مقاومتي و تبديل آن از شعار به شعور، نيازمند حركت جمعي رسانه ها با عنوان 'رسانه مقاومتي' هستيم و حركت واحد رسانه ملي به تنهايي كافي نمي باشد.

ˈمحمد زهراییˈ روز پنجشنبه در همایش تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی در بیرجند افزود: گفت: آغاز این حركت جمعی رسانه ای، یكی از راه كارهای مقابله با جنگ نرم می باشد.

وی ضمن بیان این كه دشمنان نظام جمهوری اسلامی، جنگ نرم را در تمام عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بر علیه ما آغاز كرده اند، گفت: در این میان طرح اقتصاد مقاومتی به عنوان محوری ترین شیوه مقابله در شرایط كنونی می باشد كه باید برای عملیاتی شدن آن، مردم و مسوولان پای كار بیایند.

زهرایی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری، افزود: برای ترویج فرهنگ مصرف كالاهای داخلی، حتی مسولان روابط عمومی دستگاه ها باید زمینه برقراری ارتباط دوسویه اصحاب رسانه با مدیران خود را فراهم كنند.

مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی هدف از ایجاد قرارگاه اقتصادی را زمینه سازی تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی و فرهنگ سازی، ترویج مصرف كالای داخلی عنوان كرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی نیز با ضروری دانستن فعالیت ستاد تسهیل امور واحدهای تولیدی و صنعتی استان، گفت: امیدواریم با فعال شدن این ستاد صنعتگران و تولیدكنندگان مراجعه و مشكلات خود را بازگو كنند.

ˈمحمد علی گلستانی فردˈ افزود: امروز اقتصاد از مهمترین ابزار قدرت در دنیا محسوب شده و در بین سه ركن اساسی آن، تولیدكنندگان و صنعتگران دو ركن اصلی محسوب می شوند.

وی به معضل قاچاق كالا اشاره كرده و گفت: به طور غالب كالاهای با كیفیت پایین خارجی قاچاق می شوند كه تاكنون برخوردهای شدیدی هم صورت گرفته اما هنوز باید برای رسیدن به نقطه مطلوب تلاش كرد.

گلستانی فرد افزود: برای تقویت جایگاه ملی تولید، كیفیت حرف نخست را می زند و در شرایط حاضر تولیدكننده باید از سوی دولت حمایت شود.

وی گفت: باید با تبلیغات و اطلاع رسانی مردم را به سمت خرید تولیدات داخلی تشویق كنیم و در این راستا زمینه اطلاع رسانی نیز، فراهم شده است.

گلستانی فرد در بخش دیگری به دوران هشت سال دفع مقدس اشاره كرد و گفت: در آن دوران وظیفه آحاد جامعه دفاع از ارزش های نظام در برابر هجوم هوایی و زمینی دشمن بود و امروز وظیفه داریم در مقابل چارچوب همه جانبه جنگ نرم مقاومت و ایستادگی كنیم.

وی افزود: دشمن تصور می كند نقطه ضعف و مسیر نفوذ ایران، مسایل اقتصادی است كه باید همچون سالهای دفاع مقدس با تدبیر در این عرصه به پیروزی برسیم.

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی نیز با بیان اینكه تقابل ایران با دنیای استكبار جدی است، گفت: یكی از این عرصه های تقابل، تقابل اقتصادی است و راه برون رفت آن به تعبیر مقام معظم رهبری، تحقق كامل اقتصاد مقاومتی است.

سردار سرتیپ پاسدارˈیعقوبعلی نظریˈ افزود: نباید فراموش كرد مقاومت پدیده ای جدید برای كشور ما نیست، زیرا ایران اسلامی از ابتدای انقلاب تاكنون، در برابر استكبار و دنیای زور به مقاومت پرداخته است.

وی با بیان اینكه مقاومت یك هسته و نیروی محرك دارد، گفت: هسته حركتی مقاومت، در همراهی و انسجام و نیز اعتقاد و ایمان مردم به رهبری، تحقق می یابد.

سردار نظری ادامه داد: پیوند اعتقاد و ایمان مردم در هشت سال دفاع مقدس، موجب پیروزی شد و لذا در اقتصاد مقاومتی نیز باید مردم را وارد صحنه كنیم و مردم باید پیوندی عمیق با دفاع مقدس داشته باشند.

وی با بیان این كه مقاومت، سرنوشت جنگ را تغییر داد، افزود: مسوولان باید در خصوص ابعاد اقتصاد مقاومتی تدبیر لازم را داشته باشند.666