نمايش بيش از 500 نوبت فيلم در جشنواره كودك براي دو ميليون مخاطب

تهران - مدير اجرايي بيست وششمين جشنواره فيلم كودك اعلام كرد كه آثار اين رويداد سينمايي در بيش از 500 نوبت براي كودكان ونوجوانان به نمايش در مي آيد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از جشنواره فیلم كودك، 'جعفر گودرزی' افزود: امسال فیلم های جشنواره در 200 نوبت در استان اصفهان به روی پرده می روند. در 10 استان نیز به صورت همزمان فیلم های جشنواره بیش از 150 نوبت نمایش و در مناطق مرزی نیز توسط كاروان حدود 150 نمایش فیلم به صورت سیار خواهیم داشت.

وی گفت:‌ با توجه به این آمار، جشنواره فیلم كودك را می توان مهمترین و بزرگترین رویداد فرهنگی و هنری كشور دانست. جشنواره كه امسال بیش از دو میلیون مخاطب كودك و نوجوان را در بر می گیرد و این آمار قابل قیاس با هیچ رویداد داخلی و حتی خارجی نیست.

وی با اشاره بیان آنكه 10 روز به آغاز جشنواره فیلم كودك مانده، یادآور شد: استان اصفهان به عنوان مركز اصلی جشنواره در این ایام رنگ و بوی این رویداد را به خود گرفته و شاهد تنوع گسترده تبلیغات محیطی در این استان هستیم تا به استقبال مهم ترین رویداد سینمایی كشور برویم.

مدیر اجرایی جشنواره افزود:‌ 10 سالن نمایش فیلم در این استان از نظر كیفی تجهیز شده و این سالن ها آماده اند تا آخرین محصولات كودك ونوجوان سینمای كشور را به گونه ای مطلوب به نمایش درآورند.



** اجرای كنسرت موسیقی آثار خاطره انگیز كودكان در جشنواره فیلم كودك

در جشنواره بیست وششم بین المللی فیلم های كودكان و نوجوان، بخشی به اجرای كنسرت موسیقی فیلم ها و كارتون های خاطره انگیز كودكان نسل های مختلف اختصاص یافته است.

در این بخش طی روزهای 18 و 19 مهر ماه، كنسرت های مربوط به آثار خاطره انگیز كودكان و نوجوانان اجرا می شود.

این كنسرت ها در محل باغ نور اصفهان با حضور یك گروه موسیقی از سوی جشنواره و مخاطبان كودك و نوجوان برگزار می شود.



** نمایش فیلم های كودك در مناطق مرزی و محروم كشور آغاز شد

نمایش فیلم های بیست وششمین جشنواره بین المللی فیلم های كودك و نوجوانان همزمان با میلاد هشتمین پیشوای شیعیان جهان حضرت امام رضا(ع) در مناطق مرزی و محروم كشور آغاز شد.

پنج كاروان فرهنگی اعزامی به مناطق مختلف در كنار توزیع 70 هزار بسته فرهنگی، نمایش فیلم های كودك و نوجوان را به صورت سیار برای كودكان این مناطق آغاز كردند.

با توجه به اهمیت جشنواره به كودكان محروم نمایش فیلم برای این كودكان قبل از برگزاری جشنواره فیلم كودك آغاز شده است.

كاروان های جشنواره، كودكان مناطق محروم و مرزی 13 استان كشور را از جمله كردستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، بوشهر، هرمزگان، خوزستان، آذربایجان غربی، اردبیل ، آذربایجان شرقی، كرمانشاه، گیلان و مازندران را پوشش می دهند.

در این مناطق كاروان ها بیش از 150 نوبت نمایش فیلم و 400 اجرایی نمایش خواهند داشت كه در هر كاروان یك گروه نمایشی به اجرای نمایش های شاد و جذاب مربوط به كودكان می پردازند.



** تجلیل از فرزندان شهدای ترور در جشنواره فیلم كودك

در بیست وششتمین جشنواره بین المللی فیلم های كودك و نوجوانان از فرزندان شهدای ترور تقدیر می شود.

در مراسم افتتاحیه این رویداد از آرمیتا مرادی نژاد و علیرضا احمدی روشن تقدیر خواهد شد.

بیست وششمین جشنواره بین المللی فیلم های كودكان و نوجوانان از 17 تا 21 مهر ماه در اصفهان برگزار می شود.

فراهنگ ** 1071