كرمانشاه - معاون امور حمل و نقل و ترافيك شهرداري كرمانشاه روز يكشنبه در همايش همياران و فرهنگياران پليس كه در تالار شهيد بهشتي برگزار شد، اولويت شهرداري را تجهيز و تقويت ناوگان مسافربري عمومي اين شهر عنوان كرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'افشین لر زنگنه' با بیان اینكه ترافیك به معنای آمد و شد مردم، همواره وجود دارد و شهر كرمانشاه نیز حدود شش سال است به طور جدی دارای مساله و گره های ترافیكی شده است، افزود: رفتارهای غلط رانندگی از مهمترین عوامل پیدایش ترافیك در شهر كرمانشاه می باشد.

وی ادامه داد: نكته مهم این است كه نگرش هایمان به ترافیك باید تغییر كند و میزان بهره مندی شهروندان از معابر برای انجام امورشان را باید یكسان سازی كنیم.

وی، جابجایی شهروندان را بسیار مهمتر از جابجایی وسایل نقلیه و دیگر خودروها توصیف كرد و گفت: در این راستا اولویت ما با خودروهای انبوه بر و نیمه انبوه بر است كه در برگیرنده ناوگان حمل و نقل عمومی می باشد.

معاون امور حمل و نقل و ترافیك شهرداری كرمانشاه، سهم ناوگان عمومی و اتوبوسرانی شهر كرمانشاه در میزان جابجایی مسافران را 30 درصد عنوان كرد و گفت: باید برای افزایش سهم ناوگان عمومی حمل و نقل شهر كرمانشاه، تلاش كنیم.

لر زنگنه همچنین ضریب سرنشین در شهر كرمانشاه را 6/1 درصد اعلام كرد و گفت: به طور متوسط هر پنج خودروی عبوری در شهر كرمانشاه حامل هشت نفر مسافر هستند این در حالیست كه در هر اتوبوس عبوری در شهر كرمانشاه، 30 نفر مسافر جابجا می شوند كه طبیعی است رویكرد اصلی ما نیز به سمت و سوی تجهیز و مدرن سازی ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری باشد.

وی از آمادگی شهرداری كرمانشاه برای همكاری با آموزش و پرورش استان در زمینه تقویت طرح همیاران پلیس در استان، خبر داد.

در پایان این همایش از فرهنگیان، دانش آموزان و سایر فعالان حوزه ترافیك استان كه به نوعی همیار پلیس محسوب می شوند، با اهدای لوح و هدایایی، تجلیل به عمل آمد.

571/567