۹ مهر ۱۳۹۱، ۱۹:۳۶
کد خبر: 80348638
T T
۰ نفر
امر به معروف و نهي از منكر نبايد به يك ستاد محدود شود

گناباد- دادستان عمومي و انقلاب شهرستان گناباد گفت: امر به معروف و نهي از منكر نبايد به يك ستاد محدود شود.

'حسن زینلی نژاد' روز یكشنبه در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منكر شهرستان گناباد افزود: توقع ما از نیروی انتظامی این نیست كه در حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منكر و مجریان طرح تذكر لسانی دستبند بزنند و بگیر و ببند راه بیندازند اما خدای نكرده نباید ماموری در این نیرو باشد كه آمر به معروف و ناهی از منكر را ریشخند كند.

وی گفت:حتی خود پلیس و نیروی انتظامی باید در این امر پیشگام بوده و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منكر گزارش دهد كه از این جلسه تا جلسه دیگر در این زمینه چه اقدامی كرده است.

او در خصوص برگزاری جشن های عروسی گفت:صاحبان جشن های عروسی باید قبل از برگزاری این جشن ها به نیروی انتظامی رفته و محترمانه و قاطعانه به آنها تفهیم شود كه در ضمن برگزاری جشن عروسی چه كاری باید بكنند و چه كاری نباید بكنند.

وی افزود:در تالارها و باغ تالارهایی كه جشن عروسی برگزار می شود باید از موسیقی ها و نوارهای موسیقی مورد تایید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استفاده شود و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باید نوارهای مورد تایید را در اختیار آنها قرار دهد.

او گفت:مسوول تالاری كه در آن جشن عروسی برگزار می شود باید قبل از پایان جشن عروسی از بلندگو اعلام كند كه شركت كنندگان در جشن پس از ترك تالار مجوز رقص و پایكوبی و مزاحمت صوتی و راه انداختن كاروان عروسی ندارند.

در این جلسه نماینده نیروی انتظامی شهرستان گناباد نیز گفت:در شش ماهه نخست امسال، 76 مورد تعهد كتبی از صاحبان مجالس عروسی برای رعایت قوانین و هنجارهای جامعه گرفته شده است.

سروان میرزایی افزود:تا كنون 17 گروه موسیقی در شهرستان گناباد شناسایی شده اند و با ایشان در خصوص برگزاری جشن های عروسی جلسه گذاشته شده است.

وی گفت:برای این گروهها از طریق آموزشگاه موسیقی 'سماع آوا' الگوی كاری تعیین شده وهم اكنون در حال آموزش هستند.

1922/659