۱۰ مهر ۱۳۹۱، ۱۰:۱۹
کد خبر: 80349161
T T
۰ نفر
دبيركل مجمع جهاني اهل بيت(ع): اجلاس بين المللي 'غدير' برگزار مي شود

قم ـ دبيركل مجمع جهاني اهل بيت(ع)، از برگزاري اجلاس بين المللي 'دهه غدير' با هدف تكريم و گراميداشت دهه امامت و واقعه تاريخي غدير روز 22 مهرماه امسال در تهران خبر داد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین 'محمد حسن اختری' روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا خاطرنشان كرد: این اجلاس با عنوان «گسترش جهانی دهه غدیر، استمرار نقش امامت در بیداری اسلامی» با حضور و سخنرانی حضرات آیات، علماء، مقامات كشوری و لشكری، شخصیت های خارجی از 25 كشور جهان و صاحب نظران حوزه و دانشگاه برگزار می شود.

وی تصریح كرد:برگزاری اجلاس بین المللی غدیر به عنوان زمینه‏ ساز جشن های بزرگ دهه امامت و فرصتی برای هماهنگی مسوولان برگزاری جشن های این دهه در داخل و خارج از كشور است.

اختری گفت: این همایش از سوی ستاد بزرگداشت دهه غدیر با اشراف آیت الله' نظری' از علمای مازندران و همكاری مجمع جهانی اهل بیت(ع) و دانشگاه امام صادق(ع) در محل این دانشگاه به مدت یكروز برگزار می شود.

وی از 'ستاد بزرگداشت دهه غدیر مازندران'، 'مؤسسه بین المللی مطالعات و تحقیقات خاورمیانه تیام' و 'بنیاد بیماری های خاص' به عنوان دیگر برگزاركنندگان این اجلاس بزرگ بین المللی نام برد.

اختری با بیان اینكه خداوند اكمال دین و نعمت خود را نبوت و ولایت قرار داده است، افزود: مساله غدیر در اسلام بسیار مهم و اساسی است به گونه ای كه ولی فقط از سوی خداوند منصوب می شود.

وی گفت: خداوند با اعلام ولایت امیرالمومنین(ع) بر سر بندگان خود منت گذاشت همانگونه كه با ارسال حضرت محمد(ص) این كار را كرد.

اختری، ولایت را تدوام رسالت نبوی دانست و افزود: امروز نیز شاهدیم كه خداوند با نعمت ولایت فقیه كه نایب عام امام زمان(عج) است، بر سر مردم ایران و همه مسلمانان منت گذاشته و آنان را از نعمت خود بهره مند كرده است.

'ستاد بزرگداشت دهه غدیر' زیر نظر آیت الله 'عبدالله نظری خادم الشریعه' فعالیت می كند و هر سال با كمك‏های مردمی و همكاری نهادهای فرهنگی، به گرامیداشت دهه امامت و غدیر(از عید قربان تا عید غدیر خم)می پردازد.ك/3

569/1535
۰ نفر