۱۰ مهر ۱۳۹۱، ۱۵:۵۸
کد خبر: 80350136
T T
۰ نفر
280مركزاختلالات يادگيري در آموزش و پرورش فعاليت دارند

تهران- معاون وزير و رييس سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور با اشاره به كيفيت بخشي واحدهاي استثنايي بويژه مراكز اختلالات يادگيري، گفت:280 مركز اختلالات يادگيري در آموزش و پرورش فعاليت دارند.

به گزارش روز دوشنبه مركزاطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش وپرورش ؛نامدار عبدالهیان افزود: استاندارد سازی وجذب نیروهای متخصص و كار آمدیكی از اهداف سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور برای ایجاد بینش و تغییر رفتار در دانش آموزان با نیاز های ویژه است.

وی ادامه داد: حمایت از دانش آموزان استثنایی نباید به دوره ابتدایی محدود شود بلكه برای شكوفایی استعدادهای این دانش آموزان لازم است تا سنین بزرگسالی نیز از حمایت خانواده بهره مند شوند.

رییس سازمان آموزش وپرورش استثنایی كشور با تاكید بر دوره ابتدایی به عنوان مهم ترین دوره تحصیلی افزود: هدف از آموزش در این دوران تقویت حافظه، پرورش روحیه زیبایی شناسی و ارتقای مهارت آموزی در دانش آموزان است كه بر اساس گزارش های رسیده از كل كشور فرآیند این گونه آموزشها مثبت است.

عبدالهیان اضافه كرد: باید در آموزش و پرورش استثنایی استعدادهای بالقوه دانش آموزان به فعلیت رسانده شود و با توجه به خیر مضاعف در این بخش ، انتظار حمایت بیشتر از سوی آموزش و پرورش عادی وجود دارد.

رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی كشوراز تدوین منشور ارتقای آموزش در 13 مورد خبر داد وگفت :در این منشور نگاه مترقی و كلان به آموزش و پرورش استثنایی شده است.

وی از فعالیت سك هزار و 750 مدرسه استثنایی در كشور خبر داد و با توجه به تحصیل دانش آموزان استثنایی بر حسب شرایط آنان در مدارس عادی و استثنایی یاد آور شد: تحصیل برخی از دانش آموزان استثنایی كه از بهره هوشی متوسطی برخوردارند در مدارس عادی به صورت تلفیقی و گروه دوم به دلیل شرایط جسمی وذهنی در مدارس خاص با محتوای دروس ویژه انجام می شود.

وی با اشاره به فعالیت یك هزار و 750 مدرسه مستقل و ضمیمه استثنایی در كشور تصریح كرد: از این تعداد یك هزار و200 مدرسه مستقل هستند.

اجتمام**9105**1647
۰ نفر