۱۱ مهر ۱۳۹۱، ۲۱:۱۳
کد خبر: 80352327
T T
۰ نفر
فرماندار: چابهار از موقعيت استراتژيك منطقه اي و جهاني برخوردار است

چابهار - فرماندار چابهار گفت: شهرستان چابهار از موقعيت بسيار مهم و استراتژيك منطقه اي و جهاني برخودار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ' ایرج حیدری ' سه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان چابهار تصریح كرد : چنانچه بحرانی در تنگه هرمز به هر دلیلی رخ داد تنها مسیری كه توانایی ارایه سرویس و خدمات ترانزیتی به منطقه خلیج فارس به اروپا و آمریكا و دیگر كشورهای جهان و بالعكس را دارد ، شهرستان چابهار است.

به گفته وی ، در صورت به فعلیت رسیدن این استعداد بالقوه و استراتژیك به همراه دیگر پتانسیل های منطقه از جمله كشاورزی ، صیادی و ماهی گیری باعث خواهد شد شهرستان چابهار نه تنها از محرومیت رهایی یابد بلكه شكوفایی چابهار می تواند روند توسعه و پیشرفت استان سیستان و بلوچستان را نیز سرعت و بهبود بخشد.

فرماندار چابهار در این جلسه كه با حضور استاندار سیستان و بلوچستان تشكیل شده بود به برخی از مشكلات و كاستی ها اشاره و تصریح كرد: مهمترین مشكل موجود شهرستان چابهار موضوع خشكسالی های متوالی است كه نه تنها باعث وارد شدن خسارت های جبران ناپذیر به كشاورزان منطقه شده است بلكه هم اینك تهیه آب آشامیدنی و شرب برای روستاییان به مهمترین دغدغه مدیریت شهرستان تبدیل شده است.

وی افزود: در حال حاضر با 20 تانكر آب شرب و آشامیدنی برای 380 روستای شهرستان تهیه و ارسال می شود كه برای افزایش خدمات دهی و آبرسانی نیازمند اعتبارات بیشتر می باشیم.

حیدری با اشاره به اینكه شهرستان چابهار در حوزه شهری 10 سال جلوتر از دیگر شهرستان های همجوار است تاكید كرد : معتقدیم بهار خدمت در چابهار پاییز ندارد و با وحدت و جدیت مردم و مسوولان ، مشكلات را یك به یك پشت سر می گذاریم.

8122/1744/