۱۲ مهر ۱۳۹۱، ۹:۲۴
کد خبر: 80352629
T T
۰ نفر
نماينده مجلس: رفع محروميت و توسعه املش در گرو حل مشكلات چاي است

املش - نماينده مردم شهرستان هاي رودسر و املش در مجلس شوراي اسلامي در جلسه شوراي اداري گفت: رفع محروميت و توسعه همه جانبه اين شهرستان در گرو حل مسايل و مشكلات كشاورزي بويژه چاي است.

به گزارش ایرنا، 'محمدمهدی رهبری املشی' عصر روز سه شنبه در این نشست، اولین اولویت این شهرستان را پی گیری مسائل مربوط به كشاورزی و چای دانست و افزود: شرایط فعلی مردم املش از نظر اقتصادی و معیشتی به دلیل اینكه مشكلاتی متوجه كشاورزی و چای است، مطلوب نیست و مسوولان باید در این زمینه تلاش جدی تری بنمایند.

وی با بیان اینكه باید به محرومیت های این شهرستان توجه بیشتری شود، خاطرنشان كرد: املش از مناطق محروم ناشناخته است و مسوولان ما كمتر توانسته اند محرومیت های این شهرستان را به مسئوولان ارائه دهند.

نماینده مردم املش در مجلس گفت: مسوولان باید به دور از مسایل حاشیه ای با احساس مسئوولیت در جذب اعتبارات كوشا باشند چون شهرستان املش در دریافت اعتبارات در رده های پایین شهرستانهای گیلان قرار دارد.

رهبری املشی بیان كرد: در برنامه ریزی ها و تصمیم گیری ها باید از نظر عمرانی به شهرستان املش نگاه جدیدی شود و فرماندار و سایر مسوولان نیز از فرصت ها بیشترین بهره ها را ببرند و در خدمات رسانی تلاش جدی داشته باشند.

فرماندار املش نیز در ادامه این نشست گفت: انتظارات مردم تحقق نخواهد یافت مگر اینكه همه با هم ید واحده شویم تا به روند پیشرفت املش شتاب ببخشیم.

'مهدی جعفری' افزود: اگر در ماموریتی كه در پیش داریم رهنمودهای مقام معظم

رهبری را سرلوحه و چراغ راه خود قرار بدهیم هرگز گمراه نخواهیم شد.

وی با اشاره به كمبود شدید برخی امكانات ضروری در بعضی از ادارات این شهرستان یادآور شد: باید امكانات در حدی باشد كه اگر حوادثی رخ داد، بتوان در ساعات اولیه اقدامات پیشگیرانه و موثری برای جلوگیری از خسارات انجام داد.

جعفری در ادامه در خصوص تكریم ارباب رجوع گفت: عملكرد ما باید به گونه ای باشد كه رضایتمندی مردم و خدا را به دنبال داشته باشد.

وی خدمت بی منت را راه گشای امور دانست و افزود: تكریم ارباب رجوع و ارتباط درست با تمامی قشرهای مردم باید از اولویت های مهم مدیران باشد.

فرماندار املش اضافه كرد: پی گیری نكات خلاقانه از سوی مدیران، توجه به نیازهای اساسی مردم، پیگیری مطالبات چایكاران، خدمات درون شهری، جلوگیری از نارضایتی عمومی، جلب رضایت عمومی و... از خواسته های مهم فرمانداری از مسوولان ادارات این شهرستان است كه باید برای تحقق آن تلاش نمایند.

وی املش را یك منطقه كشاورزی بر شمرد و افزود: توسعه و رونق این شهرستان در گرو رسیدگی به مسایل و مشكلات روستاهای این منطقه است كه باید در برنامه های نخست مدیران باشد.

جعفری تشكیل كارگروه های كارشناسی در پیشرفت پروژه های شهرستان، حضور مدیران ادارات هر دو هفته یكبار در ادارات كل، تشكیل اتاق فكر و تیم برنامه ریز در املش را از دیگر برنامه های خود در این شهرستان عنوان كرد.

امام جمعه املش نیز در این جلسه با بیان اینكه مومن واقعی علاوه بر نماز خواندن، باید راستگو، امانت دار و وفای به عهد داشته باشد، گفت: مسوولان باید به حل مشكلات جامعه بویژه قشرهای نیازمند توجه جدی داشته باشند.

حجت الاسلام 'احمد طیبی' در ادامه بیان كرد: نقش مردم ما در انقلاب اسلامی به خوبی دیده شده و این نظام جایگاه ویژه ای برای مردم قائل است كه اگر مسوولان صادق و مردمی باشند هیچ آسیبی به نظام ما نخواهد رسید.

شهرستان املش با بیش از 47هزار نفر جمعیت در شرق مركز گیلان واقع شده است.ك/2

7291/ 603