۱۲ مهر ۱۳۹۱، ۱۸:۵۸
کد خبر: 80354006
T T
۰ نفر
طرح جبران خسارت بهسازي   مناطق روستايي در حال بررسي است

رشتخوار - نماينده مردم رشتخوار و خواف در مجلس شوراي اسلامي گفت: طرح جبران خسارات ناشي از تخريب هاي احتمالي در مسير بهسازي روستاها در مجلس شوراي اسلامي در حال بررسي و پيگيري است.

'محمود نگهبان سلامی' روز چهارشنبه در همایش دهیاران بخش مركزی رشتخوار گفت: در اجرای این طرح قسمتی از خسارت های ایجاد شده برای روستاییان جبران شده و دولت مكلف می شود بخشی از خسارات وارده به منازل یا اماكن روستایی را جبران نماید.

وی افزود: برای بهسازی مناطق روستایی با توجه به اهمیت بهسازی و حركت كند موجود در این بخش به دلیل كمبود اعتبارات، مجلس شورای اسلامی با ورود به این بخش و تصویب مصوبات لازم بهسازی بافت روستاها را تسریع می كند.

نگهبان سلامی همچنین با بیان اینكه دهیاران در سطح روستاها نماینده دولت در اجرای سیاست های كلی نظام می باشند اظهار داشت: یكی از مهمترین وظایف دهیاران بهبود وضعیت زیست محیطی روستا، كمك به شورای اسلامی در بررسی و شناخت كمبودها، نیازها و نارسایی های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و امور رفاهی روستا و تهیه طرح ها و پیشنهادهای اصلی و عملی، تشویق و ترغیب روستاییان به انجام اقدامات لازم در جهت رعایت سیاست های دولت ، مشاركت و همكاری با شورای اسلامی در جهت پیگیری اجرای طرح های عمرانی اختصاص یافته به روستا و فراهم نمودن زمینه ایجاد خیابان ها ، كوچه ها ،میدان ها ، فضاهای سبز ، ورزشی و آموزشی و مراكز تفریحی عمومی و توسعه معابر است.

وی مشاركت همه جانبه مردم در توسعه روستاها را امری لازم عنوان كرد و افزود: با توجه به عقب ماندگی ‌های گذشته، مدیران دستگاه ‌ها و ادارات مختلف باید برای ارائه خدمات بیشتر و عمران و آبادانی شهرستان رشتخوار بیشتر تلاش كنند.

فرماندار رشتخوار نیز با بیان اینكه هم اكنون 60 دهیاری در این شهرستان فعال هستند، گفت: عمده مشكلات دهیاری‌ ها، كمبود اعتبار، اجرایی نشدن طرح ‌های هادی در برخی روستاهای منطقه و كمبود آب شرب است.

'هاشم جنگی' بهسازی معابر، احداث ساختمان دهیاری و ترسیم چشم‌ انداز روستا ها را به عنوان گوشه‌ای از فعالیت ‌های دهیاری‌ ها عنوان كرد.

در این نشست، دهیاران بخش مركزی رشتخوار خوستار احداث خانه بهداشت، گاز رسانی، آسفالت جاده و افزایش اعتبارات این بخش، تكمیل مركز بهداشت و درمان زرغری، بهسازی روستای حسین آباد، افزایش اعتبارات دهیاری ها و ایجاد سیل بند در روستاهای در معرض سیلاب شدند./2

2718 /664
۰ نفر