۱۰ مهر ۱۳۸۸، ۰:۰۱
کد خبر: 8035549
T T
۰ نفر

شمار قربانیان سیل درایتالیا به 14 تن رسید

۱۰ مهر ۱۳۸۸، ۰:۰۱
کد خبر: 8035549
شمار قربانیان سیل درایتالیا به 14 تن رسید # خبرگزاری جمهوری اسلامی 88/07/10 اجتماعی.سیل.اضطراری.ایتالیا رم-درپی افزایش تلفات سیل شب گذشته جنوب ایتالیا که تاکنون شمار قربانیان آن به 14 تن رسید دولت این کشور درمناطق جنوبی بخصوص دربخش شمال شرقی جزیره سیسیل حالت فوق العاده اعلام کرده است. به گزارش روزجمعه ایرنا به نقل ازمنابع خبری ایتالیا، به دنبال بارش شدید باران، جاری شدن سیل و وقوع طوفان که ازشب گذشته در مناطق جنوبی و جزیره سیسیل آغاز شد تاکنون 14 تن کشته، 40 زخمی وحدود 10نفر نیز ناپدید شدند.
این منابع به نقل ازسازمان مقابله با بلایای طبیعی ایتالیا اعلام کردند : همچنین در جریان وقوع این طوفان و جاری شدن سیل شمارزیادی ازساکنان این منطقه جنوبی ایتالیا، مسافران و رهگذران ناپدید شدند که پیش بینی می شود شمار قربانیان این حادثه از آمار اعلام شده، فراتر رود. گوئیدو برتولازورییس سازمان مقابله با بلایای طبیعی ایتالیا نیز با ابراز نگرانی از احتمال قربانیان بیشتر این حادثه، گفت: وضیعت در مناطق جنوبی بخصوص شهرستان 243 هزار نفری مسینا در جزیره سیسیل بحرانی است. به گفته وی، بسیاری ازمنازل و مغازه های شهر جنوبی مسینا در جزیره سیسل همچنان در محاصره سیلاب قرار دارند و حتی در برخی مناطق ارتفاع گل ولای انباشته شده درمعابر و منازل مسکونی به 3 متر نیز گزارش شده است. وی افزود: گروههای امداد و نجات از نخستین ساعات بامداد امروز سرگرم نجات آسیب دیدگان و مجروحان حادثه هستند که عملیات امداد و نجات از طریق زمین و هوا همچنان ادامه دارد. رییس سازمان مقابله با بلایای طبیعی ایتالیا گفت: بسیاری از ماموران امداد و نجات به همراه نیروهای نظامی و ماموران راه و ترابری مشغول بازگشایی جاده ها و راه های مواصلاتی مسدوده شده ناشی از گل ولای و رانش زمین هستند.
وی شرایط کنونی منطقه سیل زده و آسیب دیده را بسیار ناگوار و سخت توصیف کرد و افزود : راه های ارتباطی به شهرک های شرقی جزیره سیسیل و نیز جاده ها و بزرگراه های این منطقه به طور کامل براثرگل ولای و سیلاب تخریب و مسدود شده و این امر نیز عملیات امدادرسانی را با مشکل روبرو کرده است. برتولازو اظهار داشت : بسیاری از ساختمان ها و منازل مسکونی و مغازه های منطقه تخریب شده و شمار زیادی از شهروندان این مناطق نیز با از دست دادن سرپناه خود آواره شدند. به گفته وی، منطقه ای به وسعت 5/3 کیلومتر درنواحی شمال شرقی جزیره سیسیل که شامل بخشی ازشهرستان مسینا و شهرک های اسکالتا مارینا، جامپیلیئری، بریگا و زانکئا است براثر سیلاب و گل ولای تخریب شد. درگزارش اولیه سازمان مقابله با بلایای طبیعی ایتالیا شمارکشته شدگان چهارتن و و زخمی ها نیز ده ها نفر اعلام شده بود که 20 تن ازمجروحان و آسیب دیدگان این حادثه از صبح امروز در بیمارستان های شهر مسینا بستری شدند. اروپام ** 2171 ** 1553**1064
۰ نفر