۱۷ مهر ۱۳۹۱، ۱۲:۲۷
کد خبر: 80360465
T T
۰ نفر
نظارت كافي و هميشگي موجب توليد اجناس با استاندارد لازم مي شود

نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد گفت:بايد بر اساس معيارهايي كه اعلام مي شود نظارت كافي و هميشگي صورت گيرد تا تمام اجناس توليدي و فعاليت ها بر اساس استاندارد لازم صورت گيرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت الله محمدرضا ناصری روز دوشنبه در دیدار مدیركل و كاركنان اداره كل استاندارد استان یزد با اشاره به اینكه فعالیت اداره استاندارد تنوع و گستردگی و حساسیت زیادی دارد و اثرات ارزشمندی در زندگی مردم دارد، افزود: خداوند همه چیزها را بر اساس ضابطه خلق نموده و تمام چیزها بر اساس استاندارد خلق شده اند.

وی ادامه داد: انسانها نیز بر اساس دستورات دینی باید هر كاری را به بهترین نحو انجام دهند و هرگونه كم كاری در انجام وظیفه محوله خیانت به مردم و حرام است.

امام جمعه یزد تأكید كرد: متاسفانه برخی از تولید كنندگان داخلی بدلیل كم كردن هزینه ها نسبت به كیفیت كالای تولیدی توجه چندانی ندارند و همین امر باعث بدبینی مصرف كننده و بدنامی تولیدات داخلی و كشور می شود.

ناصری افزود: باید بر اساس معیارهایی كه اعلام می شود نظارت كافی و همیشگی صورت گیرد تا تمام اجناس تولیدی و فعالیت ها بر اساس استاندارد لازم صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: آموزش در این زمینه نقش بسیار زیادی دارد و باید از مدارس آموزش های لازم و فرهنگ سازی آن انجام شود.

وی افزود: اصناف نیز باید بر اساس قانون و احكام اسلامی همواره خداوند را در امور در نظر داشته باشند و حق و حقوق مردم را رعایت نمایند.

مدیركل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان یزد نیز در این دیدار گفت: 58 آزمایشگاه در حوزه استاندارد در استان یزد فعالیت دارد كه این آزمایشگاهها تمام تجهیزات مورد نیاز را دارد .

حسین حبیبی افزود: یزد بر اساس رتبه بندی های انجام شده در سایت موسسه استاندارد كشور معمولا در رده های ششم و هفتم قرار داشته است.

وی ادامه داد: تاكنون 500 كالا برای صادرات و 500 قلم كالا برای واردات و 717 كالای مورد استفاده داخل كشور استاندارد اجباری داشت و طبق مصوبه جدید، تمامی اقلام وارداتی و كالاها و حتی برخی خدمات باید زیر پوشش استاندارد قرار گیرد.

حبیبی افزود: خدمات نازل های پمپ بنزین، وسایل بازی شهربازی ها، ترازوها، طلاسازی ها، آسانسورها، سموم قابل استفاده در گلخانه ها، رستوران ها و .... نیز زیر پوشش استاندارد قرار گرفتند و نظارت بر آنها در استان یزد آغاز شده است.

مدیركل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان یزد در پایان گفت: از اقشار مختلف مردم درخواست داریم تا با توجه به گرانی های اخیر و احیانا امكان تخلف در عرضه كالای بی كیفیت ،طی تماس با شماره تلفن 1517مراتب را به این اداره اعلام نمایند تا پیگیری و اقدام صورت گیرد. ك3

1968/7537