۱۷ مهر ۱۳۹۱، ۱۷:۴۴
کد خبر: 80361183
T T
۰ نفر
هدف از مديريت بحران، كنترل، كاهش و رفع بحران هاي احتمالي است

فيروزكوه- فرماندار شهرستان فيروزكوه گفت: مديريت بحران مجموعه‌اي از چاره جويي‌ها و تصميماتي است كه در مقابله با بحران صورت مي‌گيرد و هدف آن كاهش روند بحران، كنترل بحران و كاهش و رفع بحران است.

'سعید افشار نادری'‌در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا شرق استان تهران با اشاره به بازدید از نمایشگاه هفته كاهش اثرات بلایای طبیعی در اسلامشهر، اظهارداشت: این هفته فرصت مغتنمی است تا دستگاه های متولی و اعضای ستاد مدیریت بحران در ماموریت ها و میزان آمادگی خود بازنگری داشته و به احصاء نقاط ضعف و قوت خود بپردازند.

وی گفت:‌ موضوع حوادث طبیعی نظیر زلزله، سیل، كولاك و . . . نیازمند بالابردن سطح آمادگی نیروها، بهره مندی از امكانات و تجهیزات و تجربه مدیران در مدیریت بحران ها است.

فرماندار فیروزكوه افزود:‌ برگزاری مانورها و نمایشگاه هایی از این دست فرصتی را فراهم می آورد تا همه نهادها و مدیران بحران در كنار بیان اقدامات انجام شده، نقاط ضعف و ایرادات وارده بر فرآیند امدادرسانی را شناسایی كرده و برطرف كنند.

وی خاطرنشان كرد: در این راستا در شهرستان فیروزكوه با برگزاری منظم جلساتی در این زمینه در طول ایام سال و ارزیابی اقدامات سنوات گذشته، برنامه ریزی به منظور امداد رسانی هر چه بهتر در مواقع بحرانی انجام می پذیرد.

افشار نادری ادامه داد: در طول سال گذشته فیروزكوه با چندین و چند كولاك سخت در گردنه های 'بشم'، 'گدوك' ‌و 'امین آباد'‌ مواجه شد كه در نتیجه آن شاهد ایجاد چندین كیلومتر ترافیك خودرویی و امدادرسانی به در راه ماندگان بودیم.

وی تصریح كرد:‌علاوه بر آن وقوع سیل در برخی مناطق شهرستان منجر به بروز خساراتی شد كه با تدابیر اتخاذ شده، گروه ها و اكیپ های امدادرسان به موقع در مناطق حضور یافته و نسبت به امدادرسانی به حادثه دیدگان اقدام كردند.

رییس ستاد مدیریت بحران شهرستان از اختصاص مبلغ 100 میلیون تومان اعتبار به ساخت ساختمان مدیریت بحران شهرستان در جنب ساختمان شهرداری خبر داد و خاطرنشان كرد: با تحقق این مهم، محل فرماندهی و استقرار اعضای ستاد به منظور امدادرسانی به حادثه دیدگان در زمان وقوع بحران از این محل انجام خواهد شد.

تهرام/8142/1457/
۰ نفر