۱۸ مهر ۱۳۹۱، ۱۴:۳۶
کد خبر: 80362596
T T
۰ نفر
ترويج امر ازدواج و تسهيل آن درجامعه بايد مورد توجه مسوولان باشد

قم - معاون سياسي امنيتي استاندار قم گفت: ترويج امر ازدواج و تسهيل آن در جامعه بايد به برنامه اصلي دستگاه هاي فرهنگي تبديل شود.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قم ، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی انصاری در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان قم اظهار داشت: ازدواج به عنوان سنت نبوی و امری مهم در جامعه اسلامی باید مورد توجه همه مسئولان و مدیران باشد.

وی كمك به تسهیل ازدواج جوانان را وظیفه ای جدی برای مسئولان عنوان كرد و افزود: با توجه به شرایط موجود و حساسیت توجه به تركیب جمعیتی كشور، ترویج امر ازدواج در بین جوانان اهمیت دوچندان یافته است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با بیان اینكه تغییر تركیب جمعیتی جامعه به سمت سنین جوانی نیازمند برنامه ریزی جدی است، اظهار داشت: كاهش نرخ رشد جمعیت كشور تهدیدی جدی برای امنیت ملی است.

وی افزود: نگاه دشمنان نیز به این سمت معطوف شده و تسهیل ازدواج و ترویج آن در بین قشر جوان گامی اساسی در جهت خنثی سازی توطئه های دشمنان و تحقق افزایش نرخ رشد جمعیت است.

وی با اشاره به اهمیت شناسایی موانع ازدواج جوانان و رفع آنها در جهت افزایش این سنت حسنه نبوی تصریح كرد: افزایش تسهیلات بانكی و تقویت اهرم های تشویقی، همچنین رفع مشكلات اقتصادی و اشتغال زایی تاثیر بسزایی در افزایش ازدواج در جامعه خواهد داشت.

انصاری ضرورت توجه مسئولان به فرهنگ سازی ازدواج پایدار و آسان در بین جوانان خاطرنشان كرد: مسئولان ترویج امر حسنه ازدواج را به عنوان یك وظیفه و فریضه الهی مورد توجه قرار دهند.

وی خاطرنشان كرد: موانع پیش روی این امر در دستگاه های اجرایی شناسایی و با نظارت مستقیم مدیران رفع گردد.

مدیركل ساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان نیز دراین جلسه توجه به توسعه فعالیت های فرهنگی و تبلیغی در راستای ترویج امر ازدواج در جامعه را امری ضروری عنوان و تصریح كرد: فرهنگ سازی در كنار تسهیل شرایط اقتصادی تاثیر بسزایی در ترویج امر مهم و ضروری ازدواج در جامعه دارد.

550/