۱۸ مهر ۱۳۹۱، ۱۶:۲۶
کد خبر: 80362830
T T
۰ نفر
مسابقات قرآني منطقه يكم نيروي زميني ارتش در مشهد پايان يافت

مشهد- سي و دومين دوره مسابقه هاي اذان، حفظ، قرائت، درك مفاهيم و ترجمه قرآن كاركنان پايور و وظيفه منطقه يكم نيروي زميني ارتش در مشهد روز سه شنبه با معرفي نفرات برتر به پايان رسيد.

مسوول دارالقرآن نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم پایانی این مسابقات گفت: در این رقابتها با شركت 11 یگان از نیروی زمینی ارتش در شرق كشور، لشگر 77 پیروز ثامن الائمه(ع) خراسان با كسب هفت مقام نخست، چهار مقام دوم و دو مقام سوم در رشته های مختلف رتبه نخست تیمی مسابقات را كسب كرد.

سرگرد 'منصور آقامحمدی' افزود: ستوان سوم 'ابوالحسن موسوی و محمدصادق رحمانی' در رشته حفظ كل، استوار دوم 'علی حسامی' و سرجوخه 'سجاد عسگری' در رشته مفاهیم، سرگرد 'حمید هاشمی' در قرائت و سروان 'رضا رمضانی' در ترجمه قرآن عناوین نخست را كسب كردند.

وی اظهار داشت: همچنین ستوان دوم 'حسن اسماعیلی' و سرباز وظیفه 'محسن امیری' در رشته اذان اول شدند.

او گفت: در این مسابقات یگانهایی از تیپها و لشگرهای 30 گرگان، 77 پیروز ثامن الائمه(ع) خراسان، 58 شاهرود، 88 زرهی سیستان و بلوچستان،‌ مركز آموزشی 04 امام رضا(ع) بیرجند، تیپ 277 قوچان و 177 تربت حیدریه شركت داشتند.

وی تیپ 38 زرهی تربت جام، قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق ارتش، پایگاه پنجم رزمی هوانیروز و ‌پشتیبانی منطقه پنج ثامن‎الائمه(ع) را سایر یگانهای شركت كننده در این مسابقه ها ذكر كرد.

مسوول دارالقرآن نیروی زمینی ارتش در ادامه همچنین گفت: نیروی زمینی به ترویج فرهنگ و معارف قرآنی بین كاركنان كادر، پایور و وظیفه و خانواده های آنان توجه خاصی دارد و با برگزاری برنامه ها و مسابقه های قرآنی در این زمینه تلاش می كند.

وی افزود: نیروی زمینی ارتش یكی از بخشهای بسیار پر كار در برگزاری مسابقه های قرآنی در كشور است كه پس از سازمان اوقاف و امور خیریه بیشترین مسابقه های قرآنی را برگزار می كند.

او گفت: داوری سی و دومین دوره مسابقه های قرآن منطقه یكم نیروی زمینی ارتش را اساتید مطرح بین المللی و از برگزیدگان مسابقات ارتشهای كشورهای اسلامی عهده دار بودند.

این مسابقات 16 مهر ماه در مشهد آغاز شده بود.ك/2

7490/664

سرخط اخبار فرهنگ