۱۹ مهر ۱۳۹۱، ۸:۴۴
کد خبر: 80363378
T T
۰ نفر
جمع آوري زكات اطاعت از فرامين ولي امر مسلمين است

زنجان - مديركل كميته امداد امام خميني (ره) استان زنجان گفت: هدف از جمع آوري زكات اطاعت از فرمايشات ولي امر مسلمين است.

بهرام ولیزاده روز چهارشنبه درگردهمایی مسئولین زكات استان زنجان با اشاره به تاریخچه تشكیل شورای زكات و نحوه شكل گیری آن افزود: از اهداف واگذاری امور زكات به كمیته امداد امام خمینی (ره)، محرومیت زدایی و رفع فقر و نیازهای محرومین و انجام پروژه های عام المنفعه در شهرستان ها می باشد.

وی همچنین با اشاره به اهداف كمیته امداد در زمینه جمع آوری زكات افزود: اطاعت از فرمایشات ولی امر مسلمین مبنی بر توجه به احیا زكات به عنوان فریضه فراموش شده و تحقق اصل فریضه زكات از جمله اهداف این نهاد در جمع آوری زكات است.

ولیزاده استفاده از منبع عظیم مردمی درآمدی زكات در یك دوره زمانی تعریف شده و هدف گذاری شده جهت اجرای پروژه های عام المنفعه و امور معیشتی نیازمندان را نیز از دیگر اهداف جمع آوری زكات توسط كمیته امداد عنوان كرد.

وی هدف دیگر از جمع آوری زكات را عمل به فریضه الهی از نظر شرعی دانست و افزود: با توجه به اینكه درزمان حاضر پرداخت زكات از طرح به قانون تبدیل شده است، جمع آوری و پرداخت زكات ضرورت بیشتری به لحاظ الزامات قانونی دارا شده است.

مدیر كل كمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان بااشاره به برخی از اقدامات انجام شده توسط كمیته امداد استان زنجان در امر زكات گفت: خوشبختانه با یاری خدا و همكاری موجود در دبیرخانه زكات استان مبلغ زكات جمع آوری شده در شش ماهه سال جاری 250 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

وی ابراز امیدواری كرد، با توجه به استقرار دبیرخانه زكات در كمیته امداد به عنوان یك نهاد انقلابی با فعالیت بیشتر روحانیون در این خصوص و برنامه ریزی بلند مدت، میان مدت و كوتاه مدت اهداف ترسیم شده در این بخش محقق شود.

596/522