۲۰ مهر ۱۳۹۱، ۱۱:۱۳
کد خبر: 80365443
T T
۰ نفر

دماي هوا در گيلان كاهش مي يابد

۲۰ مهر ۱۳۹۱، ۱۱:۱۳
کد خبر: 80365443
دماي هوا در گيلان كاهش مي يابد

رشت - رييس اداره پيش بيني و هشدار سريع اداره كل هواشناسي گيلان از كاهش دماي هوا در استان از اواخر وقت فردا (جمعه) خبر داد.

'ابوالقاسم شفیعی' روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر نفوذ سامانه پرفشار خنك و تقویت آن از اواخر وقت جمعه بر روی سواحل جنوبی دریای خزر است.

وی ادامه داد: بر این اساس؛ شرایط برای بارندگی، كاهش دما بین 8 تا 12 درجه سلسیوس، وزش باد، مواج شدن دریا و احتمالاً رعد و برق مهیا می باشد و این وضعیت تا روز شنبه ادامه خواهد داشت.

رییس اداره پیش بینی و هشدار سریع اداره كل هواشناسی گیلان افزود: با این شرایط، آبگرفتگی معابر عمومی و بالاآمدن سطح آب رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل ها دور از انتظار نیست.

وی وضعیت هوای فردا را كمی ابری تا نیمه ابری، گاهش وزش باد، طی غروب و شب از سمت غرب استان با بارندگی و احتمالاً رعد و برق پیش بینی كرد.

شفیعی بیشینه دمای استان در شبانه روز گذشته را مربوط به منجیل و انزلی با دمای 27 درجه سلسیوس و كمینه دما را مربوط به دیلمان با دمای 6 / 9 درجه سلسیوس عنوان كرد.

وی بیشینه و كمینه دمای رشت در این مدت زمان را نیز به ترتیب 2 / 26 و 4 / 16 درجه سلسیوس ذكر كرد.

رییس اداره پیش بینی و هشدار سریع اداره كل هواشناسی گیلان افزود: كمینه دمای فردا در برخی شهرهای ساحلی استان از جمله آستارا ، انزلی ، لاهیجان و رودسر به ترتیب 19 ، 21 و 19 درجه سلسیوس خواهد بود.ك/3

695