۲۰ مهر ۱۳۹۱، ۱۲:۵۷
کد خبر: 80365701
T T
۰ نفر
حدود يك هزار مركز فرهنگي هنري كانون پرورش فكري در كشور فعال است

رشت - مدير آفرينشهاي ادبي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان كشور گفت : حدود يك هزار مركز فرهنگي هنري كانون پرورش فكري در سطح كشور فعال است .

'مریم صباغ زاده ایرانی' روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح نمایشگاه تخصصی ادبیات كودك و نوجوان در كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان استان گیلان در رشت افزود : در زمان حاضر 300 مربی پاره وقت ادبی در كنار مربیان دائمی ، كارشناسان و مسوولان در این مراكز به كودكان و نوجوانان خدمات ادبی ارایه می دهند .

وی به فعالیت كلاس های ادبی حضوری و كارگاه های ادبی آفرینشهای ادبی كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان اشاره و اظهار كرد : كودكان عضو كانون در كلاس های ادبی و نوجوانان نیز در كارگاه های ادبی شامل شعر و داستان به فعالیت می پردازند .

مدیر آفرینشهای ادبی كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان كشور ادامه داد : در بخش مكاتبه ای غیرحضوری كودكان و نوجوانان اشعار و داستان ها را به آفرینشهای ادبی ارسال و راهنمایی ها و آموزش های لازم به آنان ارایه می شود .

وی 'سفر كتاب' و 'پالایش كتاب' را از برنامه ها و طرح های امسال مدیریت آفرینشهای ادبی كانون پرورش فكری نام برد و خاطر نشان كرد : در برنامه سفر كتاب ، كتاب های با درجه خوب و عالی برای مخاطبان در نظر گرفته و به استان ها فرستاده می شود .

صباغ زاده اظهار داشت : با ارسال كتاب ها به یك استان ، برپایی نمایشگاه ، رونمایی و نقد از كتاب انجام گرفته و بعد به استان دیگر فرستاده می شود .

وی طرح پالایش كتاب را برنامه ای ملی عنوان و بیان كرد : در این طرح كتاب هایی خریداری شده غیركانونی از سال 1358، تجدید چاپ، بازنگری و احیاء می شود .

مدیر آفرینشهای ادبی كانون پرورش فكری كشور تعداد كتاب های غیركانونی در مراكز فرهنگی هنری كانون پرورش فكری را 11 هزار و 500 عنوان نام برد و تصریح كرد : همچنین بیش از 16 هزار عنوان كتاب نیز در مراكز فعال وجود دارد .

وی اظهار داشت : داستان كودك، نوجوان، شعر، كودك و نوجوان، معارف، علوم محض، علوم تربیتی، نمایشنامه، كتاب های تاریخی، كتاب های هنر و سرگرمی از جمله عناوین كتاب های كانون پرورش فكری است.

وی با بیان این مطلب كه انجمن های ادبی كانون از آخرین رده بندی كاری در كانون است، بیان كرد : این انجمن های ادبی از سن 18 تا 22 سال را تحت پوشش دارد .

مدیر آفرینشهای ادبی كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان كشور ادامه داد : تربیت ارزش های انسانی و اسلامی كودك و نوجوان از جمله اهداف كانون پرورش فكری است . ك/3

7286/604/506
۰ نفر