۲۲ مهر ۱۳۹۱، ۱۵:۱۲
کد خبر: 80368367
T T
۰ نفر
طرح 'زنگ سينما' براي آشتي كودكان با سينماي ملي شكل گرفت

تهران بزرگ- مدير عامل موسسه تصوير شهر گفت: طرح 'زنگ سينما' در سال 87 با هدف آشتي كودكان با سينماي ملي و ترغيب تهيه‌كنندگان بخش خصوصي به توليد فيلم در حوزه كودك و نوجوان شكل گرفت.

'سیدهادی منبتی' در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سینما یكی از هنرهای فرهنگ‌ساز است كه به یاری آن می‌توانیم فرهنگ، آداب و رسوم، آیین‌های ملی و دینی خود را حفظ و به نسل‌های آتی منتقل كنیم.

منبتی ادامه داد: ارتباط كودكان و نوجوانان با سینما امر انتقال فرهنگ ملی و مذهبی را تسهیل می‌بخشد و ما با طرح زنگ سینما می‌توانیم در انتقال مفاهیم فرهنگی به كودكان كوشا باشیم.

وی با بیان اینكه در سال 87، 24 هزار نفر از طرح زنگ سینما استقبال كردند، خاطر نشان كرد: در دوره دوم 85 هزار نفر و در دوره سوم یكصد و 86 هزار نفر در سینماهای تحت پوشش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از این طرح استقبال كردند.

منبتی با بیان همكاری میان موسسه تصویر شهر و كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان درباره بهره‌مندی از سالن‌های سینمایی كانون افزود:امیدواریم بتوانیم از تجربیات غنی مسئولان كانون پرورش فكری برای ارتقای طرح زنگ سینما بهره‌مند شویم و تعداد مخاطبان این طرح به 300 هزار نفر برسد.

مدیر عامل موسسه تصویر شهر ترغیب تهیه‌كنندگان بخش خصوصی به تولید فیلم در ژانر كودك و نوجوان را از دیگر اهداف طرح زنگ سینما دانست و گفت:ژانر كودك و نوجوان نسبت به ژانرهای دیگر سینمایی، ضعیف است كه امیدواریم با یاری این طرح آثار متعددی در حوزه كودك و نوجوان تولید شود و در نهایت هر ساله 10فیلم میزبان كودكان و نوجوانان باشد.

منبتی با اشاره به جایگاه سینمای كودك و نوجوان در سطح بین‌الملل گفت:آثار سینمای در حوزه كودك و نوجوان جزو پرفروش آثار سینمایی جهان محسوب می‌شوند اما در ایران این ژانر ضعیف است كه امیدواریم با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر مسئولان فرهنگی این ژانر تقویت شود.

وی گفت: تمامی تلاش موسسه تصویر شهر در اجرای طرح زنگ سینما همكاری با سایر نهاد‌های فرهنگی از جمله مسئولان امور سینمایی، آموزش و پرورش، كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان در جهت ارتقای آثار سینمایی كودك و نوجوان است.

منبتی افزود:بنیاد فرهنگی فارابی نیز طرحی را با نام 'سینما مدرسه' در سطح ملی اجرا كرده است كه امیدواریم ما نیز بتوانیم در این طرح با آنان همكاری كنیم.

چهارمین دوره طرح زنگ سینما روز دوشنبه(17 مهر) همزمان با روز جهانی كودك با حضور مدیر عامل موسسه تصویر شهر،مدیر امور سینمایی كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان و جمعی از مدیران حوزه فرهنگ و هنر و 220 دانش‌آموز در پردیس سینمای رازی افتتاح شد.

طرح زنگ سینما در سال تحصیلی 91-90 مورد استقبال 183 هزار دانش آموز قرار گرفت. فیلم‌های 'شهر موش‌ها'، 'نخودی'، 'فیتیله و ماه پیشونی'، 'تپلی' و 'مامان بهروز منو زد' از جمله فیلم‌هایی بود كه در سال گذشته و در قالب این طرح برای دانش آموزان به نمایش گذاشته شد.

تهرام/7245/1396
۰ نفر