برگزاری ۵۴ برنامه فرهنگی در هفته دفاع مقدس در کشور/ ترویج فرهنگ ایثار با ایثار شهر

تهران- ایرنا- معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس ۵۴ برنامه فرهنگی و اجتماعی در کشور برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، یعقوب سلیمانی روز چهارشنبه (۲۸ مهر) در نشست خبری با خبرنگاران اصحاب رسانه به مناسبت هفته دفاع مقدس ضمن گرامی‌داشت این هفته اظهار داشت: بنیاد شهید به مناسبت هفته دفاع مقدس ۵۴ ویژه برنامه فرهنگی و اجتماعی همچون از جمله تجلیل از نویسندگان حوزه ایثار و شهادت، تجلیل از فعالان فضای مجازی، رونمایی از تازه‌های نشر، دیدار با جانبازان در آسایشگاه، نواختن زنگ ایثار و شهادت، قرائت پیام رئیس بنیاد شهید و مهمانی لاله ها در گلزارهای شهدا به صورت همزمان در کشور برگزار می شود.

وی اجرای طرح سپاس در راستای دیدار با خانواده شهدا، تکریم خانواده ایثارگران و شهدا، قرائت وصیتنامه شهدا، هماهنگی با صدای سیما برای معرفی شهدا، افتتاحیه فصل دوم آبروی کوچه‌ها، دیدار از خانواده شهدای اهل تسنن و اقلیت، برگزاری مراسم تجلیل و تکریم از ایثارگران، اهدای خون توسط جامعه ایثارگران، تجلیل از خبرنگاران فعال در بخش ایثار و شهادت و تجلیل از شهدای مناء از دیگر برنامه های بنیاد شهید در هفته دفاع مقدس عنوان کرد.

سلیمانی با بیان اینکه بنیاد شهید در تعامل با سایر دستگاه های ذی ربط برنامه های مفصلی را در راستای ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت در نظر گرفته است، اضافه کرد: به دنبال مشارکت های مردمی و هم افزایی با نهادهای ذی ربط هستیم.

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با ایثار شهر

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ایثار شهر یا مشارکت باید با برنامه ریزی دنبال شود، گفت: برای ترویج فرهنگ ایثار باید هفته فرهنگی در نظر بگیریم.

سلیمانی با بیان اینکه وظیفه ما ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، افزود: نگاه من تکثر نیست. اثرگذاری و جاذبه مسائل فرهنگی مهم است.در فرایند کار باید رویش ایجاد کنیم تا منتج به اثر گذاری شود. کار فرهنگی باید مبنی بر ویژگی هایی باشد که با نسل جوان و جامعه ایثارگران ارتباط برقرار کند واین امر مستلزم برنامه ریزی است. به خاطر نداشتن هم افزایی در درون سازمان در کارها خلل ایجاد شده است.

برگزاری ۵۴ برنامه فرهنگی در هفته دفاع مقدس در کشور/ ترویج فرهنگ ایثار با ایثار شهر

روحیه جوانمردانگی خصوصیت ویژه دفاع مقدس بود

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: روحیه جوانمردانگی خصوصیت ویژه دفاع مقدس بود. بر روی مردم بی گناه و بی دفاع ما موشک های غربی ها فرو می ریخت اما با توجه به سیاستگذاری امام خمینی (ره) اجازه نمی دادند با مردم اینگونه برخورد کنند. اکنون مردم عادی را در بیروت با روحیه ناجوانمردی با پیچر به شهادت می رسانند.

سلیمانی افزود: دفاع مقدس یکی از قله های تاریخ و تفسیر آیات زمینی است. بنیاد شهید به جهت رسالت و جایگاهی که دارد در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید نقش آفرینی داشته باشد. در هفته دفاع مقدس برنامه های خوبی از سوی بنیاد در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه دفاع ما در دوران دفاع مقدس مردمی بود. بعد از آن هم با جنگ نرم روبرو شدیم که مصادیق آن را در دنیا لمس می کنیم. نیاز است همه در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مشارکت کنند، گفت: در این هفته باید هر شهر یک ایثار شهر بزرگ باشد. همه ظرفیت های استانی، شهرستانی و مردمی را در این هفته برای روایت ایثارگری های رزمندگان در دوران دفاع مقدس به کار بگیریم تا انقلاب، نظام و دوران دفاع مقدس به درستی برای نسل جوان تبیین شود.

سلیمانی تصریح کرد: اگر امروزه دفاع مقدس تجلی حقانیت نظام است، این واقعیت به واسطه فداکاری و ایثارگری رزمندگان اتفاق افتاده که اتفاق افتاده و باید برجسته شود؛ از اصحاب رسانه توقع داریم در این خصوص به ما کمک کنند. همچنین در حوزه فرهنگی و آموزشی نیاز است که از ظرفیت‌های تشکل‌ها استفاده شود.

۷۰ درصد اسناد و آثار شهدا جمع آوری شده است

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تاکنون ۷۰ درصد از اسناد و آثار شهدا جمع آوری و در سامانه ای به نام افتخار بارگذاری شده است.

سلیمانی افزود: سال گذشته خاطرات شفاهی یک‌هزار و ۲۰۰ نفر از پدران، مادران، همسران و جانبازان بالای هفتاد جمع آوری شد. امسال قرار است. خاطرات ۵۰۰ هزار نفر از جامعه هدف جمع آوری شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha