۲۵ مهر ۱۳۹۱، ۱۸:۰۳
کد خبر: 80373737
T T
۰ نفر

بحث حذف كنكور 92 بازنگري و بررسي مي شود

۲۵ مهر ۱۳۹۱، ۱۸:۰۳
کد خبر: 80373737
بحث حذف كنكور 92 بازنگري و بررسي مي شود

تهران - نايب رييس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي از بررسي و بازنگري بحث حذف كنكور 92 از سوي مسوولان آموزش عالي و آموزش و پرورش در اين كميسيون خبر داد.

' سید جواد هروی ' عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: كنكور از مهمترین دغدغه های والدین دانش آموزان است.

وی اظهار داشت : قوانینی در گذشته از سوی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده بود كه بر مبنای آن می بایست آزمون كنكور تا سال 92 حذف شود ، ولی اجرای این مصوبه با توجه به عدم اتخاذ تمهیدات لازم با ملاحظاتی روبروست.

هروی با اشاره به برگزاری جلسه امروز اعضای كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با رییس سازمان سنجش و مسوولان آموزش عالی، ادامه داد: مقرر شد كمیته آموزش عالی این كمیسیون وضعیت كنكور را بررسی و پیگیری كند.

این نماینده مجلس با بیان اینكه متاسفانه كنكور بستر ناسالمی در كنار نظام آموزش عالی و آموزش و پرورش ایجاد كرده است، گفت : كنكور آرامش جوانان را گرفته و دغدغه های بسیاری را برای خانواده ها به وجود ‌آورده است.

هروی افزود: ایجاد موسسات بیشمار با عنوان آمادگی كنكور، انتشارات كنكور ، طراحی جزوات كنكور و غیره علاوه بر ایجاد دغدغه در میان داوطلبان شركت در این آزمون ، هزینه های خانواده ها را نیز دو چندان كرده است.

وی تصریح كرد: كنكور شكل آرام ومتناسب آموزشی را برهم زده و ضروری است راهكارهای مناسبی ارایه شود تا قدرت و توانایی جوانان بر اساس تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش ارزیابی شده و ادامه تحصیل آنان در دانشگاه منوط به شركت در این آزمون نباشد.

اجتمام **9022
۰ نفر