۲۶ مهر ۱۳۹۱، ۹:۲۲
کد خبر: 80374245
T T
۰ نفر
بستر اشتغال براي زندانيان جرايم غيرعمد و مالي استان اردبيل فراهم شد

اردبيل - مديركل زندان ها و اقدامات تاميني و تربيتي استان اردبيل گفت: بستر اشتغال براي همه محكومان جرايم سبك ، غير عمدي و محكومان مالي زندان هاي اين استان فراهم شده است.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا ، علی جلیلی در جمع مددجویان زندان مركزی اردبیل از ایجاد زمینه های اشتغال برای مددجویان زندان های استان از طریق انعقاد تفاهم نامه و انجام خدمات كارسپاری مجتمع كشت و صنعت و دامپروری مغان خبر داد.

وی افزود: برای این كه در مبارزه با تحریم ها و اقتصاد مقاومتی سهیم باشیم باید در سال تولید ملی كار و سرمایه ایرانی به فكر تولید كار و خدمات و ارتقای سطح علمی باشیم و برای خدمت به اسلام و ایران ازهیچ كوششی دریغ نكنیم.

وی گفت: تامین امنیت جامعه با نگهداری زندانیان خطرناك در زندان های بسته برای زندان های استان جدا از هدف گذاری در بخش اشتغال نیست و هرگز به دلیل بالا بردن آمار اشتغال زندانیان حاضر به صدور مجوز رای كار توسط شورای طبقه بندی زندان ها برای زندانیان خطرناك و مخل آسایش مردم نیستیم.

وی سیاست زندان های استان در بخش اشتغال را پیشگیری و كاهش آسیب برای زندانیان و خانواده های آنها ذكر كرد و اظهار داشت: زندانیان در مجتمع كشت و صنعت و دامپروری مغان كه خارج از شهر است و نظارت بر فعالیت و اشتغال زندانیان در این مركز به دلیل كار جمعی آسان و سهل است مشغول كار می شوند تا بتوانند با كسب روزی حلال بخشی از هزینه های معاش زندگی و تحصیل فرزندان خویش را تامین كنند.

وی از مددجویان خواست با رعایت مقررات و آیین نامه زندان ها در همه برنامه های فرهنگی و آموزشی ، اشتغال و حرفه آموزی شركت كرده و حضوری فعال داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مدیركل زندان های استان اردبیل با حضور در بندهای زندان مركزی به صورت اتاق به اتاق با مددجویان دیدار چهره به چهره داشت و مسایل و مشكلات مطروحه زندانیان را بررسی كرد.

594/593