۲۶ مهر ۱۳۹۱، ۱۰:۵۸
کد خبر: 80374488
T T
۰ نفر

كشت كلزا در اراضي شهرستان گيلانغرب آغاز شد

۲۶ مهر ۱۳۹۱، ۱۰:۵۸
کد خبر: 80374488
كشت كلزا در اراضي شهرستان گيلانغرب آغاز شد

قصرشيرين - مدير جهاد كشاورزي گيلانغرب از آغاز كشت كلزا در اراضي اين شهرستان خبر داد و گفت: امسال 100 هكتار از زمين‌هاي زراعي اين شهرستان زير كشت اين محصول مي رود.

'نصرت اله فلاحی' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینكه متوسط عملكرد تولید محصول كلزا در هر هكتار از اراضی كشاورزی این شهرستان 2 تن است، افزود: پییش بینی می شود پس از پایان سال زراعی حدود 200 تن دانه روغنی بسیار مفید كلزا از مزارع گیلانغرب برداشت شود.



وی تصریح كرد: كشت این دانه روغنی نسبت به سال گذشته كه 50 هكتار بوده به دو برابر افزایش داشته است هر چند پارسال به علت بارندگی نامناسب كشاورزانی كه این محصول را كشت كرده بودند متحمل خسارت زیادی شدند.



فلاحی یادآور شد: برای افزایش راندمان كیفی و كمی محصول كلزا، كشاورزان توصیه ها و راهكارهای مركز خدمات كشاورزی و مهندسین ناظر اصول علمی را در كاشت، داشت و برداشت كلزا بكار برده تا بتوانند ضمن افزایش كیفیت فرآوری این دانه روغنی به افزایش درآمدی‌های ناشی از این عمل نیز دست پیدا كنند.



وی همچنین از آغاز كشت گندم پاییزه در مناطق سردسیری گیلانغرب خبر داد و اظهار كرد: تاكنون از مجموع 22 هزار و 500 هكتار از اراضی دیم و آبی شهرستان كه قرار است زیر كشت محصول گندم برود در یك هزار هكتار گندم كشت شده است.



فلاحی گفت: كود و سموم شیمیایی مورد نیاز كشاورزان برای این منظور توزیع شده و 150 تن بذر نیز برای كاشت گندم در اختیار گندم كاران این شهرستان قرار گرفته است.



گیلانغرب در غرب استان كرمانشاه بیش از 40 هزار و 169 هكتار اراضی كشاورزی و باغ دارد.ك/3

1234/9102/567