۲۹ مهر ۱۳۹۱، ۱۲:۳۱
کد خبر: 80378517
T T
۰ نفر

صهيونيسم، در جدال با مرگبارتر از جنگ

۲۹ مهر ۱۳۹۱، ۱۲:۳۱
کد خبر: 80378517
صهيونيسم، در جدال با مرگبارتر از جنگ

گروه پژوهش هاي خبري - رژيم صهيونيستي كه با عمليات رواني پيچيده در برابر اعراب، آنها را به دشمناني از پيش بازنده تبديل كرده بود، به سد محكم حزب الله برخورد كرده است، به طوريكه در سرزمين هاي اشغالي اتفاق نظر وجود دارد كه شكست اصلي را نه در ميدان جنگ كه در جنگ رواني متحمل شده اند.

برتری روانی نسبت به دشمن در تمام دوره حضور صهیونیسم در سرزمین فلسطین از عوامل اصلی پیروزی های آن در جنگ ها بوده است. رژیم صهیونیستی همواره از دشمنانش نه تنها در کیفیت و تعداد سلاح یک گام جلوتر بود، بلکه در جنگ روانی نیز با استفاده از پروپاگاندای وسیع و استفاده از شیوه های پیچیده عملیات روانی توانسته بود روحیه آنها را نابود کرده و از هرگرونه فکر کردن به پیروز شدن در برابر صهیونیست ها مایوس کند. بدین ترتیب، این رژیم در برابر کسانی قرار داشت که خود را از پیش بازنده می دانستند و پذیرفته بودند که در برابر رژیم صهیونیستی چاره ای جز تسلیم ندارند. جمله معروف "جنگ، بازی عرب ها نیست" اوج تحقیری بود که صهیونیسم نثار اعراب می کرد.

این رویای خوش صهیونیستی تا دهه هشتاد میلادی برقرار بود. حمله به لبنان را کارشناسان به اتفاق بزرگترین اشتباه رژیم صهیونیستی می دانند، زیرا باعث بیدار شدن جریانی شد که به کابوس بزرگ تل آویو تبدیل شده است. ظهور حزب الله لبنان باعث آغاز زنجیره ای از درگیری ها شد که از نبرد با تفنگ های ساچمه ای آغاز و هم اکنون به هواپیماهای بدون سرنشین کشیده شده است. با این حال، رژیم اشغالگر قدس، مهمترین عرصه ای را که واگذار کرده مربوط به سخت افزارهای نظامی نیست، آنها در جنگ روانی مغلوبه شده اند. صهیونیسم، روحیه خود را از دست داده است.

مقامات رژیم صهیونیستی که با وجود امکانات نظامی فراوان شاهد شکست ارتش این رژیم در جنگ 33 روزه در برابر حزب الله لبنان بودند، بعد از بررسی، اعتراف کردند که علت اصلی ناکامی، شکست در عرصه روانی بوده است. آنها از سید "حسن نصر الله" دبیرکل حزب الله که مدیریت این جنگ را برعهده داشته به عنوان رهبری حکیم و واقع گرا نام می برند. این مقامات اعتراف کرده اند که سید "حسن نصرالله" بیش از هر کسی از ضعف جبهه داخلی رژیم صهیونیستی آگاه است و توانسته از این ضعف استفاده کند و با جنگ روانی ارتش این رژیم را در جنگ 33 روز به زانو در آورد.

شبکه خبری "المنار" گزارش داد، با گذشت 5 سال از جنگ ر‍ژیم صهیونیستی علیه حزب الله، می توان قاطعانه گفت: "سید حسن نصرالله" دبیرکل حزب الله همچنان به صهیونیست ها درس جنگ روانی می دهد.

این امر تا حد زیادی در شکست رژیم صهیونیستی توسط حزب الله لبنان تاثیرگذار بوده است. به طوری که کارشناسان می گویند، عامل جنگ روانی باعث شد تا تلاویو قدرت بازدارندگی را از دست بدهد.

"تزیپی غیل" روانشناس صهیونیست در یک تحقیق که در وبلاگ خود منتشر کرده گفته است که در بخش روانی ارتش رژیم صهیونیستی مشغول فعالیت بوده و اعتراف کرده است که ارتش این رژیم در برابر حزب الله لبنان شکست مفتضحانه ای خورده است.

وی که در این جنگ به عنوان خبرنگار در صحنه نبرد حاضر بوده است می گوید، ارتش اسراییل در مقایسه با جنگ نظامی در جنگ روانی شکست سهمگین تری را متحمل شد.

این پژوهشگر صهیونیست در ادامه افزود، سید "حسن نصر الله" با مهارت هرچه تمام جنگ روانی را علیه رژیم صهیونیستی مدیریت می کند. سید "حسن نصر الله" دارای تمام ویژگی های یک رهبر است و در زمینه جنگ روانی هنرمند است.

وی نحوه سخنرانی سید حسن نصر الله را یکی از رازهای موفقیت وی دانسته است.

این پژوهشگر می گوید: "امیر تساند اکوویچ" کارشناس استراتژیک ر‍ژیم صهیونیستی سید "حسن نصرالله" را به عنوان مرد سال 2006 انتخاب کرده است.

این مقام صهیونیست در توجیه این انتخاب می گوید، این رهبر حزب الله بود که توانست با مدیریت جنگ، نظر اسراییلی ها را در مورد خود عوض کند. وی بود که باعث شد تا صهیونیست ها خود را روبروی آینه قرار دهند و خود را نظاره کنند و دیگر احساس غرور نکنند.

علاو بر این در تحقیق مذکور آمده است، "سید حسن نصرالله" از رهبرانی است که به ستاره تلویزیونی مبدل شده است. در سرزمین های اشغالی و سراسر جهان مردم منتظر هستند که وی به سخنرانی پردازد و به محض اینکه وی سخنرانی کرد سخنان وی به اصلی ترین خبر در رسانه ها مبدل می شود.

این پ‍ژوهشگر همچنین تصریح کرد، سید "حسن نصرالله" به سرعت فهمید جبهه داخلی رژیم صهیونیستی ضعیف است. وی از این مورد استفاده کرد و عمق سرزمین های اشغالی را مورد هدف قرار داد و روحیه صهیونیست ها را تضعف کرد و این یکی از عوامل موفقیت وی در جنگ روانی علیه صهیونیست ها بوده است.

"تزیپی غیل" در خلاصه تحقیق خود، وی را رهبری حکیم و واقع گرا دانسته و گفته است که سید "حسن نصر الله" در جنگ روانی چنان هوشمند است که هیج رقیبی برای او نیست و ما باید از وی یاد بگیریم.

روزنامه عبری زبان معاریو نیز پس از پرداختن به جنگ سال 2006 نوشت، یکی از جلوه های شکست اسراییل از حزب الله در جنگ 33 روزه مهارت سید "حسن نصر الله" دبیرکل حزب الله در سخنرانی هاییش علیه رژیم صهیونیستی است.

"اودی لیبل" کارشناس روانشناسی سیاسی صهیونیست در روزنامه معاریو نوشت، سید "حسن نصر الله" در سخنرانی ها نشان داده است که بسیار به آنچه از داخل کمیسیون وینوگراد(کمیته بررسی عوامل شکست رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه) در بیرون منتشر می شود توجه داشته است. وی با مهارت از سخن "دان حالوتس" که در مورد عدم اعتماد به ارتش اسراییل در رویارویی با رزمندگان حزب الله سخن گفته استفاده کرده است.

این مقام صهیونیست گفته است، سید "حسن نصر الله" کسی است که بیش از دیگران از محدودیت ها و شکاف های موجود در ارتش اسرائیل آگاه است.

نتیجه این باخت بزرگ در جنگ روانی، از دست رفتن اعتماد عمومی به سران رژیم صهیونیستی و شدت یافتن مهاجرت معکوس از سرزمین های اشغالی است. وضعیتی که تبعات آن برای رژیم اشغالگر از خطر جنگ مستقیم نیز بیشتر است. با این حال، سید حسن نصرالله با قاطعیت می گوید که این پایان کار نیست و صهیونیست ها منتظر غافلگیری های بیشتری باشند.

برون مرزي **‌1064 **