۳۰ مهر ۱۳۹۱، ۱۵:۵۱
کد خبر: 80380667
T T
۰ نفر
توسعه فرهنگ كتاب و كتابخواني در استان اردبيل ضرورت دارد

اردبيل - معاون سياسي و امنيتي استاندار اردبيل گفت: توسعه فرهنگ كتاب و كتابخواني در اين استان ضرورت دارد.

عباس دستباز روز یكشنبه در جلسه مشترك انجمن و كمیته مطالعه مفید كتابخانه های عمومی استان افزود: مهم ترین رویكرد فرهنگی باید حفظ و تقویت دستاوردهای انقلاب اسلامی و نظام مكتبی است كه در این مسیر معتقدیم كتابخانه ها باید پیوندی عمیق بین جوانان و دانشگاه و مدارس ایجاد كنند.

وی گفت: فراهم كردن زمینه استفاده دانش آموزان و دانشجویان از كتابخانه های عمومی از ضروریات این قشر است زیرا كتابخانه های عمومی محیط هایی امن برای برآوردن نیازمندی های مطالعاتی دانش آموزان و دانشجویان هستند.

وی تبلیغ و ترویج فرهنگ كتاب و كتابخوانی را در افزایش گرایش و اقبال جامعه به مطالعه مهم دانست و افزود: مطالعه كتاب و حضور در محیط كتابخانه یكی از سالم ترین شیوه ها برای پركردن اوقات فراغت است.

دستباز با اشاره به این كه كتاب یكی از موثرترین ابزارها برای ارتقای آگاهی های عمومی است گفت: كتاب و كتابخوانی از دیر باز حافظ و احیا كننده تفكر واندیشه های والا و منبع عظیمی بوده كه طالبان علم ، اندیشه و حقیقت را سیراب كرده است.

وی بیان كرد: ارزیابی شرایط و امكانات موجود فرهنگی بیانگر این است كه امروزه كتاب

می تواند به عنوان یك وسیله مطمئن و كارآمد در بهتر كردن فضای فرهنگی جامعه مورد استفاده قرار بگیرد.

وی از مسوولان اداره كل كتابخانه های استان خواست معوقات مهم نیم درصد كتابخانه ها در سال های گذشته را مورد بررسی قرار داده و از شهرداران استان مطالبه كنند تا این اعتبارات برای تجهیز امكانات كتابخانه های عمومی استان هزینه شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مدیركل كتابخانه های استان نیز در این جلسه از عضویت 10 درصد جمعیت استان در كتابخانه های عمومی استان خبرداد.

صادق فرهمندامین افزود: در تمام شاخص های توسعه فرهنگی ، میزان مطالعه مفید و كتابخوانی به عنوان معیاری مهم ارزیابی می شود و این خود حاكی از اهمیت مقوله كتاب در حوزه فرهنگ است.

وی گفت: 66 كتابخانه در استان وجود دارد ، هفت كتابخانه در روستاهای استان در دست احداث داریم و چهار كتابخانه نیز در شهرستان های تابعه و مجموعه 11 پروژه كتابخانه در دست اجرا داریم.

594/530