۱ آبان ۱۳۹۱، ۱۰:۱۸
کد خبر: 80381442
T T
۰ نفر

605 روستاي استان زنجان مشمول پرداخت زكات هستند

۱ آبان ۱۳۹۱، ۱۰:۱۸
کد خبر: 80381442
605 روستاي استان زنجان مشمول پرداخت زكات هستند

زنجان - رييس اداره زكات استان زنجان گفت: 605 روستاي استان زنجان مشمول پرداخت زكات هستند.

حجت‌الاسلام احمد جباری روز دوشنبه با بیان این مطلب افزود: روستاهایی مشمول پرداخت زكات هستند كه دارای اقلامی می باشند كه پرداخت زكات بر این اقلام شامل می شود.

وی تصریح كرد: طرح جمع‌آوری زكات یكی از عمده طرح‌های اجرایی توسط كمیته امداد امام خمینی (ره) است.

حجت الاسلام جباری گفت: جمع‌آوری زكات در راستای محرومیت زدایی انجام می شود و كمیته امداد با جمع‌آوری زكات اقدام به احداث پروژه‌های عام‌المنفعه در مناطق محروم می‌كند.

رییس اداره زكات استان زنجان ادامه داد : با شناسایی روستاهای دارای اقلام مشمول زكات از مجموع یك هزار روستای استان 605 روستا مشمول پرداخت زكات هستند.

وی یادآورشد: یكی از اموری كه موجب ترویج فرهنگ زكات در جامعه می شود، تبیین این فریضه توسط روحانیون در مناطق مختلف استان است.

حجت الاسلام جباری افزود: خوشبختانه در این زمینه اقدامات لازم از سوی كمیته امداد استان زنجان صورت گرفته است.

وی گفت : هم اكنون با همراهی و پشتیبانی مركز مجوز جذب مسوولین زكات شهرستان ها صادر و از مجموع هفت شهرستان استان تعداد پنج روحانی جذب و در شهرستان ها مستقر شده‌اند و به تبلیغ و ترویج زكات می‌پردازند.

رییس اداره زكات استان زنجان تصریح كرد: درشهرستان های زنجان و طارم نیز روحانیون مراحل گزینش خود را طی می كنند كه در صورت پذیرش به عنوان مسئولان زكات طارم آغاز به كار خواهند كرد.

وی گفت: جذب روحانی به عنوان مسوول زكات تاثیر بسزایی در ترویج و تبلیغ فرهنگ زكات در جامعه دارد.

حجت الاسلام جباری اظهار كرد: طی نیمه نخست سال جاری مبلغ زكات پرداختی در استان زنجان با شش میلیارد ریال دارای رشد 250 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

وی افزود: بر اساس شرایط آب و هوایی استان زنجان بیشترین مبلغ زكات در استان در نیمه دوم سال جمع‌آوری می‌شود.

596