۲ آبان ۱۳۹۱، ۱۲:۵۹
کد خبر: 80383423
T T
۰ نفر
جشنوارهˈ يك هفته با كانونˈ درهمدان  برگزار مي شود

همدان - مديركانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان همدان گفت: جشنواره يك هفته با كانون با حضور 20هزار كودك و نوجوان از ششم تا يازدهم آبان ماه امسال در همدان برگزار مي شود.

به گزارش ایرنا 'پرویز ابراهیمی ' روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: هجدهمین جشنواره یك هفته با كانون در مراكز فرهنگی هنری كانون پرورش فكری استان همدان برگزار می شود.

وی اظهار داشت: معرفی فعالیت های كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان و قابلیت های آن به جامعه از اهداف برگزاری جشنواره یك هفته با كانون است.

مدیر كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان همدان تاكید كرد: برگزاری نمایشگاه، گردهمایی و نشست های تخصصی از جمله برنامه های این جشنواره است.

ابراهیمی بیان داشت: مراكز كانون پرورش فكری به صورت منسجم و یكپارچه نسبت به برگزاری برنامه های یك هفته با كانون اقدام می كند.

وی اضافه كرد: در این جشنواره كه به مدت یك هفته برگزار می شود اجرای برنامه هایی شامل مهارت شعر خواندن و تربیت تفكر و زبان ،تربیت تماشا و جهان بینی و تربیت رفتار بین فردی كودك و نوجوان همراه است.

وی اظهار داشت: مخاطبان اصلی برنامه ی یك هفته با كانون علاوه بر كودكان و نوجوانان شش تا 16 سال ،اولیای تربیتی ، مربیان و مسوولان استان هستند.

ابراهیمی گفت: درحاشیه این جشنواره یك نمایشگاه با غرفه های معرفی فعالیت های اسلامی، كتاب ، معرفی شخصیت، كارگاه های ادبی و شعر خوانی، بازی و سرگرمی ، نقاشی ، سفال، خوشنویسی، كاردستی، نجوم ، قصه گویی و نمایش خلاق و گریم فعال شده است.

وی اظهار داشت: كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان تنها متولی انجام فعالیت های فرهنگی و هنری برای كودكان و نوجوانان است كه می توان گفت تاثیر بسزای در رشد پرورش واستعداد كودكان و نوجوانان دارد.

ابراهیمی گفت:كانون پرورش فكری با انجام فعالیت های هنری و ترویج فرهنگ كتاب و كتابخوانی در بین كودكان و نوجوانان گام های مطلوبی در زمینه پرورش استعداد كودكان درطی سالها ی اخیر برداشته است.

وی افزود:كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان، مؤسسه‌ای دولتی، فرهنگی و هنری است كه دارای وسیع‌ترین شبكه كتابخانه‌های كودك و نوجوان و از مهم‌ترین و معتبرترین تولیدكنندگان و ناشران كتاب‌های گروه های سنی كودك و نوجوان در ایران است و باید با فرهنگ سازی استفاده از محصولات كانون مورد توجه خانواده ها قرار گیرد.

وی گفت:38 نوع فعالیت در بخش های فرهنگی، هنری و ادبی در طول سال در كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان استان همدان انجام می شود.

ابراهیمی با بیان اینكه باید از تمام ظرفیت ها برای رشد و استعداد كودكان و نوجوانان استفاده شود اظهار داشت:كانون پرورش فكری كودكان تلاش دارد تا آرمان های انقلاب و شخصیت ممتاز امام بزرگوار و سیره عملی ایشان و گفتار مقام معظم رهبری را در بین كودكان و نوجوانان ترویج دهد وآنان را در مسیر ولایت فقیه قرار دهد.

وی در ادامه از واگذاری بخش نمایش نامه خوانی یازدهمین جشنواره رضوی به استان همدان خبر داد و تاكید كرد: كانون پرورش فكری همدان با قوت برای برگزاری این جشنواره در همدان تلاش خواهد كرد.

مدیر كانون پرورش فكری همدان همچنین گفت: اعتبارات كانون پرورش فكری همدان بسیار محدود است و با توجه به برنامه های فرهنگی متنوعی كه كانون برگزار می كند افزایش اعتبارات می تواند موجب پرورش استعداد كودكان شود.

ابراهیمی افزود:كانون پرورش فكری طرح ها و برنامه ها را در شهرستان ها با توجه به بومی بودن فعالیت ها و متناسب با ذوق و علاقه و امكانات برگزار می كند.

وی در ادامه با بیان اینكه روش آموزش ارزش ها و هنجارها در كانون پرورش فكری به صورت غیر مستقیم است افزود: تحقق تعلیم و تربیت توجه بر فضا سازی و روش آموزش غیر مستقیم از بر نامه های كانون در راستای پرورش استعدادها است.

وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران یك انقلاب فرهنگی است و مبنای كار فرهنگی باید در حوزه كودكان و نوجوان اتفاق افتد.

وی تاكید كرد: اگر كار فرهنگی بخواهد در كشوری ماندگار شود این كار باید در حوزه كودك و نوجوانان اتفاق افتد.

وی با بیان اینكه هیچ سازمان و تشكلی همچون كانون به صورت عمیق به ترویج فرهنگ كتابخوانی نپرداخته است بیان داشت: كانون پرورش فكری از نهاد هایی است كه به صورت ویژه مود حمایت مقام معظم رهبری قرار گرفته است .

ابراهیمی گفت: فعالیت های كانون در بخش هنری بر اساس نقاشی، انیمیشن، نمایش عروسكی ، خطاطی و فیلم سازی و هر آنچه كه در حوزه هنری برای كودكان است را شامل می شود.

وی خاطر نشان كرد: در بخش ادبی نیز كارگاه هایی در خصوص شعر، داستان نویسی و نثر كه جز تخصص كانون و در حوزه كودك و نوجوان است برگزار می شود.

مدیر كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان همدان گفت: كتاب و كتابخوانی، نمایش خلاق، قصه گویی ،نمایش های خیابانی و برگزاری جشنواره ها از دیگر فعالیت های كانون پرورش فكری در استان است.

7529/576