۲۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۰۵
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85568895
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رئیس شورای شهر: همدان نیازمند پردیس سینمایی کودک و نوجوان است

همدان- ایرنا- رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: همدان به عنوان "شهر دوستدار کودک" نیاز جدی به ساخت پردیس کودک و نوجوان دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمود مسگریان روز پنجشنبه در دیدار با معصومه ابراهیمی هژیر مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان اظهار کرد: کمیسیون فرهنگی شورای شهر همدان این موضوع را مورد بررسی قرار دهد.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری مصمم است از محل بودجه آموزش شهروندی در حوزه کودک و نوجوان فعالیت‌ها و اقداماتی داشته باشد، ادامه داد: ساخت پردیس کودک و نوجوان از سوی مدیریت کانون پرورش فکری استان همدان مطرح شده و براین اساس در کمیسیون فرهنگی شورا به صورت دقیق‌تر بررسی خواهد شد.

رییس مرکز پژوهش‌های شورای شهر همدان نیز با قدردانی از زحمات مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، اظهار کرد: همدان به عنوان شهر دوستدار کودک شناخته می‌شود و اقداماتی نیز در این راستا همچون ساخت پارک‌های تخصصی کودک و نوجوان و بوستان اکباتان در حال انجام است.

سعید شهابی نیا با اشاره به حضور کودکان و نوجوانان در فرهنگسراها و استفاده آن‌ها از امکانات برخی از این اماکن، بیان کرد: حضور این قشر موجب ایجاد شور و نشاط در فرهنگسراها می‌شود؛ به عنوان نمونه در فرهنگسرای نشاط، یکی از طبقات فرهنگسرا به کتابخانه کانون پرورش فکری و کودکان اختصاص داده شده که با استقبال کودکان و نوجوانان همراه است.

رییس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان نیز با بیان اینکه جایگاه مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ساختار فرهنگی و اداری کشور برجسته نبوده، ادامه داد: این مهم باید مورد توجه و بازنگری قرار گیرد.

حجت‌الاسلام ناصر صفری‌افلاکی با تاکید بر اینکه خانواده‌محوری در برنامه‌های پیش‌بینی شده برای کودکان و نوجوانان بسیار مهم است، اضافه کرد: نباید این قشر را جدا از خانواده ببینیم و در پارک‌ها نیز باید اینگونه باشد و فضای تفریحی پارک‌ها با محوریت خانواده ایجاد شود.

وی یادآور شد: متأسفانه فضای پارک‌ها برای استفاده کودکان و نوجوانان را به روز رسانی نکرده‌ایم و فضای بازی‌ها بسیار قدیمی است.

صفری‌افلاکی بر لزوم ایجاد بازی‌ها و ورزش‌های تربیت کننده در بوستان‌ها تاکید کرد و گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید به ویژه در حوزه بازی‌های فکری، بومی، سنتی و محلی طرح ارائه داده و مربی تربیت کند.

وی با اشاره به ارائه مجوز مراکز بازی‌های فکری از سوی اداره کل ورزش و جوانان، افزود: در این مراکز بازی‌هایی که سنخیتی با فرهنگ و اعتقادات ما ندارد به کودکان و نوجوانان ارائه می‌شود و کانون باید این خلاء را پر کند.

رییس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان ادامه داد: اگر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازی‌های بومی و ایرانی و بازی‌های ساده و ارزان را احصا کرده و مربیان بسیاری در این راستا تربیت کند، شهرداری آماده در اختیار قرار دادن تمام پارک‌ها و ظرفیت‌های موجود در شهر بوده و پرداخت حق‌الزحمه مربیان را دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha