۳ آبان ۱۳۹۱، ۱۱:۱۸
کد خبر: 80384717
T T
۰ نفر
پيكرمطهر 17 شهيددفاع مقدس به آغوش ميهن اسلامي بازگشتند

خرمشهر - پيكر مطهر 17 شهيد دوران دفاع مقدس روزچهارشنبه در آييني با حضور مقامات لشكري و كشوري از مرز شلمچه به آغوش ميهن اسلامي بازگشتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا در این آیین كه جمعی از خانوادههای معظم شهدا،كاروان های راهیان نور و گروهی از فرماندهان ارتش و سپاه حضور داشتند پیكر این شهدای دفاع مقدس از سوی مقامات عراقی تحویل مقامات ایرانی شد.

این شهدا كه شامل پیكر مطهر هفت شهید خلبان و 10 شهید سایر نیروهای رزمنده است در مناطق عملیاتی فاو ، مجنون و منطقه كوت عراق توسط گروههای تفحص به تازگی كشف شده اند.

براساس این گزارش، هویت چهار نفر از شهدای خلبان شامل سرلشكرخلبان خالد حیدری ، سرلشكر قدرت الله كیانجو، سرلشكر محمدحاجی و سرلشكر محمد صالحی است كه از بین آنها سرلشكر خلبان خالدحیدری و سرلشكر خلبان محمد صالحی جزو نخستین خلبانان شهید كشور هستند كه در عملیات برون مرزی در 31 شهریور 59 به شهادت رسیده اند.

شهیدحیدری كه اهل تسنن و از فرزندان خطه مهاباد بود به همراه شهید صالحی در روز 31شهریور هدف آتش دشمن قرارگرفته و درمنطقه شیخ سعد استان واسط عراق به شهادت رسیده و پیكر آنان درعملیات تفحص در شهركوت كشف شده است.

در این آیین همچنین پیكر 11 كشته عراقی نیز از سوی مقامات ایرانی تحویل مقامات كشور عراق شد.

در آیین استقبال از پیكر پاك شهدای دفاع مقدس رییس كمیته جستجوی مفقودین ستاد كل نیروهای مسلح در سخنانی گفت: تلاش خواهد شد تا رشادتهای خلبانان شهید در دوران دفاع مقدس هر چه بیشتر به مردم بویژه نسل حاضر معرفی شوند.

سردار 'محمد باقرزاده ' افزود: خلبانان شجاع ارتش جمهوری اسلامی و سپاه در دوران دفاع مقدس توانستند با شهامت و شجاعت خود در ماموریتهای مختلف سدی محكم برابر حملات هوایی دشمن بعثی باشند و هواپیماهای جنگی ارتش بعث عراق را در انجام بیشتر ماموریتهایشان ناكام گذارند.

پیكرهای مطهر شهدای خلبان پس از آیین استقبال از طریق هواپیما به مشهد وپیكر10شهید دیگر به معراج شهدای شهید محمودوند منتقل می شوند تا روز پنج شنبه زینت بخش دعای عرفه باشند.

7102/538