۴ آبان ۱۳۹۱، ۱۷:۳۰
کد خبر: 80386984
T T
۰ نفر
آيين پرفيض دعاي عرفه در جوار مرقد مطهر شهداي گمنام زاهدان برگزار شد

زاهدان - آيين پرفيض و روح بخش دعاي عرفه بعد از ظهر امروز /پنجشنبه/ با حضور مردم مومن و خداجوي زاهدان در جوار مرقد مطهر شهداي گمنام زاهدان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این آیین كه استاندار سیستان و بلوچستان، فرماندار زاهدان، مدیران و مسوولان دستگاههای اجرایی، خانواده های محترم شهدا، جانبازان و آزادگان، روحانیون و مردم خداجوی شهرستان زاهدان حضور داشتند، یاد و خاطره شهدای حج خونین سال 1366 و حوادث تروریستی سیستان و بلوچستان گرامی داشته شد.

دعای نورانی عرفه توسط 'آل علی' یكی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت اعزامی از قم قرائت شد.

مردم مومن و حزب الله زاهدان به شوق ثواب زیارت حرم امام حسین (ع) در كربلای معلی در روز عرفه، با زمزمه دعای روحبخش عرفه به راز و نیاز با معبود خویش پرداختند.

مرثیه سرایی و مداحی از دیگر برنامه های دعای عرفه در جوار مرقد مطهر شهدای گمنام زاهدان بود.

همچنین آیین قرائت دعای نورانی عرفه در شهرستانهای زابل، هیرمند، زهك، خاش، سراوان، مهرستان، زابلی، ایرانشهر، نیكشهر، سرباز، كنارك و چابهار با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.

عرفه روزی است كه حق تعالی بندگان خویش را به عبادت و طاعت خود فرا خوانده و سفره های جُود و احسان خویش را برای آنان گسترانیده و شیطان در این روز خوار، حقیر و رانده شده است.

نهم ذی الحجه روزی است كه هزاران انسان حج گزار با وقوف در ˈعرفاتˈ به دعا و نیایش می پردازند و روح و جان را جلا و صفا می بخشند.



در آموزه های دینی ˈشب قدر و روز عرفهˈ، روزهای ویژه دعا هستند و پروردگار به استجابت دعای بندگان در آنها وعده داده است.

برای این روز اعمالی ذكر شده است كه غسل و زیارت امام حسین (ع) از هزار حج و هزار عمره و جهاد بالاتر است .



همچنین خواندن دو ركعت نماز بعد از نماز عصر و پیش از آن كه مشغول به خواندن دعای عرفه شود در زیر آسمان و اعتراف به گناهان در نزد حق تعالی از جمله اعمال مستحبی این روز بزرگ است. ك/2

653