۶ آبان ۱۳۹۱، ۱۱:۵۲
کد خبر: 80388428
T T
۰ نفر

شير رايگان و چشم انتظاري دانش آموزان

۶ آبان ۱۳۹۱، ۱۱:۵۲
کد خبر: 80388428
شير رايگان و چشم انتظاري دانش آموزان

اصفهان - باز هم فصل پاييز همراه با وعده و وعيدهاي مبهم براي توزيع شير رايگان در سطح مدارس فرا رسيد.

به گزارش ایرنا،امروز 36 روز از آغاز سال تحصیلی 91-92 گذشته است ولی از توزیع شیر در مدارس خبری نیست.

چند سالی است كه مسوولان آموزش و پرورش نمی توانند زمان درستی را برای توزیع شیر در مدارس اعلام كنند و از شهریور هر سال اقدام به ارایه وعده های مبهم مبنی بر زمان توزیع شیر در مدارس می كنند.

هر ساله شاهدیم پس از اعلام زمان توزیع شیر از مهر و سپس آبان، بالاخره در ماه پایانی پاییز یعنی آذر، شیر رایگان در مدارس توزیع می شود.

همانطور كه مسوولان از شش ماه دوم هر سال تحصیلی اقدام به برنامه ریزی برای آموزش مدارس در بخش نیروی انسانی، كتاب، محتوا و فضای آموزشی می كنند باید برنامه ریزی برای تغذیه دانش آموزان را از چندین ماه قبل آغاز كنند تا در مهرماه نتیجه دهد.

طرح توزیع شیر رایگان در مدارس، با هدف بهبود وضع تغذیه و سلامت دانش آموزان و افزایش سرانه مصرف شیر و لبنیات در كشور آغاز و قرار شد دانش آموزان در سال تحصیلی ۷۰ نوبت شیر ۲۰۰ سی سی دریافت كنند .

با اجرای این طرح سرانه مصرف شیر در بین كودكان و نوجوانان ۱۴ كیلوگرم در سال افزایش می‌دهد كه البته هنوز در مقایسه با میانگین جهانی بسیار پایین است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش 23 مهرماه گفته بود:برای توزیع رایگان شیر در مدارس جلسه ویژه‌ای با 'رحیمی' معاون اول رییس‌جمهوری برگزار شده و اعتبارات این موضوع (شیر رایگان در مدارس) تأمین شده است.

'وحید كیارشی' همچنین وعده داده بود كه اعتبارات شیر مدارس در حدی است كه همه دانش‌آموزان از پیش دبستانی تا متوسطه را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی همچنین از توزیع شیر در مدارس از اول آبان خبر داده بود.

كارشناس تغذیه اداره كل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز گفت: برای اجرای طرح تغذیه شیر رایگان در مدارس منتظر ابلاغ اعتبار از وزارتخانه متبوع هستیم.

علاوه بر توزیع شیر،دانش آموزان وعده محقق نشده دیگری مبنی بر توزیع 'نان غنی شده' را نیز از مسوولان طلب دارند.

گ/510/1042