۷ آبان ۱۳۹۱، ۱۵:۵۶
کد خبر: 80390571
T T
۰ نفر
90 درصد از مزارهاي شهداي قزوين ساماندهي شده است

قزوين - مديركل دفتر برنامه ريزي و بودجه استانداري قزوين گفت: تاكنون بيش از 90 درصد از مزارهاي شهداي قزوين ساماندهي شده است.

'صفر لك' روز یكشنبه در كارگروه ساماندهی گلزار شهدای استان قزوین افزود: 56 درصد از مزارهای شهدای استان بطور كامل ساماندهی شده و 49 درصد در دست اقدام و ساماندهی می باشد و تنها هفت درصد از گلزار شهیدان تاكنون ساماندهی نشده است.

وی اظهاركرد: در سال جاری بیش از پنج میلیارد و 500 میلیون ریال برای ساماندهی گلزار شهدای استان و خرید برخی از تجهیزات مورد نیاز خانواده های شهدا و ایثارگران تخصیص یافته است كه امكان جذب 20 درصد از این اعتبارات در حال حاضر وجود دارد.

مدیر كل دفتر برنامه و بودجه استانداری تصریح كرد: ساماندهی گلزار شهدای شهر قزوین از طرح های مهم و اولویت دار چند سال اخیر استان محسوب می شود كه ساماندهی آن نیازمند طراحی فنی و تخصصی از سوی دستگاههای مسوول می باشد.

مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین نیز با ارایه گزارشی از وضعیت گلزارها و مزارهای شهدای استان، گفت: در استان قزوین 378 گلزار شهدا و دوهزار و 727 مزار شهید داریم كه 66 درصد از گلزارها و 56 درصد از مزارهای شهیدان بطور كامل ساماندهی شده است.

'نادر نصیری' افزود: 26 درصد از گلزارهای شهدا و هفت درصد از مزارهای شهدا تاكنون ساماندهی نشده است و ساماندهی بقیه گلزارها و مزارها در دست اقدام می باشد.

مدیر كل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اشاره به موافقت نامه همكاری مشترك بین بنیاد شهید و وزارت كشور، خاطرنشان كرد: براساس این تفاهم نامه شهرداری ها مكلف شده اند كه در بخشی از اعتبارات ساماندهی گلزار شهدا را تامین كرده و حفظ و نگهداری این گلزارها را هم بر عهده بگیرند.

7392/ 614/ 1644