۱۰ آبان ۱۳۹۱، ۷:۴۷
کد خبر: 80394452
T T
۰ نفر
جوهره قيام امام حسين (ع) امربه معروف و نهي از منكر بود

اروميه - نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي و امام جمعه اروميه با گراميداشت هفته امربه معروف و نهي از منكر و عيد غدير خم گفت : جوهره قيام امام حسين (ع) امربه معروف و نهي از منكر بود .

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا حسنی روزچهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود : جامعه ای كه درآن امربه معروف و نهی از منكر صورت نمی گیرد دچار اضمحلال و نابودی شده و به سمت تباهی حركت می كند .

وی اظهار كرد : این فریضه بزرگ نباید به بوته فراموشی سپرده شود بلكه همواره در الویت قرار گرفته و توسط اشخاص متعهدی در جامعه اجرا شود .

امام جمعه ارومیه تاكید كرد: اجرای این مهم مراحلی دارد كه یكی پس از دیگری باید مورد توجه قرار گیرند بی توجهی به مراحل امربه معروف و نهی از منكر موجب ابتر ماندن آن می شود.

حجت الاسلام حسنی یادآور شد : آمران به معروف و ناهیان از منكر باید از متعهدترین و مخلص ترین افراد جامعه انتخاب شوند چراكه گاهی وقتها حضور افراد كم تجربه و بی اطلاع از مراحل این فریضه الهی موجب بوجود آمدن تبعات ناخوشایندی در جامعه شده است .

وی افزود : امربه به معروف و نهی از منكر اگر در جامعه‌ تبدیل به فرهنگ شود، مدیران نالایق و بداخلاق فرصت دسترسی به كرسی‌های مدیریت را پیدا نخواهند كرد

حجت الاسلام حسنی ادامه داد : همچنین در هر محیطی كه امر به معروف و نهی از منكر به معنای واقعی خود اجرا شود شایسته‌سالاری جای خود را به رفیق‌سالاری و فامیل‌سالاری خواهد داد.

وی اظهاركرد : مدیران وظیفه دارند در مقابل امر به معروف و نهی از منكر پاسخگو باشند و مطالبات مردمی را در سرلوحه كاری خود قرار دهند. ‏

نماینده ولی فقیه درآذربایجان غربی اضافه كرد: اگر در جامعه امر به معروف و نهی از منكر نباشد،ارزشها به ضد ارزش تبدیل شده و ضد ارزشها برزندگی مردم حكومت می كنند

8135