اتكاء به صادرات غيرنفتي موتور محركه توسعه كشور است

رشت - مديركل دبيرخانه شوراي عالي صادرات غيرنفتي كشور با اشاره به اهميت صادرات گفت: اتكا به صادرات غيرنفتي، موتورمحركه توسعه كشور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ' عین الله غیاثوند' چهارشنبه شب در مراسم گرامیداشت روز صادرات و تجلیل از صادركنندگان نمونه استان اظهار كرد: تلاش برای رفع موانع صادرات غیرنفتی، در تحقق توسعه اقتصادی كشور نقش بسزایی دارد.

وی با تاكید بر لزوم استفاده از فرصت های موجود برای توسعه صادرات غیرنفتی ادامه داد: مرغوبیت، كیفیت و استاندارد بودن از مهمترین عوامل اثرگذار در افزایش صادرات كالاهای تولیدی است.

مدیركل دبیرخانه شورای عالی صادرات غیرنفتی كشور تولید كالاهای كیفی، زیبا و دارای استحكام به منظور جلب رضایت مشتری را از دیگر عوامل مهم توسعه صادرات عنوان كرد.

غیاثوند با تاكید بر لزوم تلاش مسئولان برای رفع موانع صادراتی خاطرنشان ساخت: برگزاری بیش از یكصد جلسه با حضور نمایندگان دولتی و بخش های خصوصی برای برطرف كردن این موانع، نمونه ای از تلاش های دست اندركاران حوزه اقتصاد است.

وی با اشاره به رشد قابل توجه صادرات در سال جاری در مقایسه با قبل از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ارزش صادرات ایران در سال 1357 ، 300 میلیون دلار بود كه این میزان در سال گذشته به 48 میلیارد دلار افزایش یافته است.

مدیركل دبیرخانه شورای عالی صادرات غیرنفتی كشور اضافه كرد: در هفت ماه امسال، 25 میلیارد دلار صادرات انجام گرفته و انتظار داریم این میزان صادرات تا پایان امسال به 51 میلیارد دلار افزایش یابد.

به گزارش ایرنا ، در مراسم گرامیداشت روز ملی صادرات كه چهارشنبه شب با حضور معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت ، مدیركل دبیرخانه شورای عالی صادرات غیرنفتی كشور، استاندار و مسوولان استانی در رشت برگزار شد؛ 12 صادركننده نمونه استان تجلیل شدند.ك/2

7292/695