۱۱ آبان ۱۳۹۱، ۱۰:۴۴
کد خبر: 80396572
T T
۰ نفر
مرحله استاني سي و پنجمين دوره مسابقات قرآن كريم در سنندج آغاز شد

سنندج - مرحله استاني سي و پنجمين دوره مسابقات قرآن كريم امروز پنج شنبه با حضور 300 نفر خواهر و برادر در امامزاده پير محمد شهر سنندج آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون فرهنگی اداره كل اوقاف و امور خیریه استان كردستان در حاشیه برگزاری این مسابقات به خبرنگاران گفت: این مسابقات با حضور 150 خواهر و 150 برادر برگزیده مرحله شهرستانی، از شهرستان های مریوان، بانه، قروه، بیجار، سقز و سنندج برگزار می شود.

حجت الاسلام محمود یوسفی افزود: شركت كنندگان این مرحله از مسابقات در رشته های قرائت، ترتیل، حفظ پنج جزء، 10 جزء، 20 جزء و حفظ كل قرآن كریم با هم به رقابت می پردازند.

وی هدف از برگزاری این مسابقات را ایجاد و حفظ روحیه قرآنی در جامعه، فراهم كردن زمینه انس و الفت بیشتر جوانان با كلام الهی و همچنین ترویج فعالیت های قرآنی عنوان كرد.

یوسفی با بیان اینكه در پایان این مسابقات به نفرات اول تا سوم جوایز و لوح تقدیر اهدا می شود، گفت: نفرات اول رشته های قرائت، ترتیل، حفظ 20 جزء و حفظ كل نیز به مرحله كشوری این مسابقات راه می یابند.

وی در ادامه از رشد چشمگیر شركت در مسابقات قرآنی در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: امسال در سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن كریم حدود چهار هزار نفر شركت كرده اند كه این میزان در سال گذشته دو هزار نفر بود.

مرحله استانی سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن كریم امروز و فردا در امامزاده پیر محمد سنندج در جریان خواهد بود.ك/2

7348/570