۱۲ آبان ۱۳۹۱، ۹:۰۶
کد خبر: 80397567
T T
۰ نفر

194 روحاني به مناطق مختلف استان قزوين اعزام شدند

۱۲ آبان ۱۳۹۱، ۹:۰۶
کد خبر: 80397567
194 روحاني به مناطق مختلف استان قزوين اعزام شدند

قزوين - معاون فرهنگي مديركل تبليغات اسلامي استان قزوين گفت: در آستانه عيد سعيد غدير خم و به مناسبت دهه ولايت 194 مبلغ به نقاط مختلف اين استان اعزام شدند.

حجت الاسلام 'عباس نظری' روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: یكی از مناسبت های مهمی كه در سال وجود دارد، دهه ولایت و عید سعید غدیر خم است كه در این راستا روحانیون و مبلغانی به مناطق مختلف استان اعزام می شوند.

وی، تبلیغ و نشر احكام مبین اسلام و معارف اهل بیت (ع)، تبیین فلسفه غدیر، تشریح اهمیت ولایت مداری را از جمله اهداف اعزام مبلغ به مناطق مختلف استان قزوین در هفته ولایت برشمرد.

این مسوول، با اشاره به برنامه های ویژه عید سعید غدیرخم اضافه كرد: با توجه به اهمیت عید سعید غدیرخم، مراسم ها و جشن های ویژه ای در استان برگزار می شود كه اداره كل تبلیغات اسلامی در این راستا جشنی را با همكاری تعدادی از هیات های مذهبی در سالن اجتماعات این سازمان برگزار می كند.

وی اضافه كرد: همچنین جشن دیگری نیز با عنوان بارش رحمت در روز شنبه مصادف با روز عید غدیر خم در حسینیه شهید مطهری سپاه برگزار می شود.

نظری گفت: با توجه به هماهنگی های صورت گرفته در 10 مسجد قزوین نیز مراسم هایی به مناسبت دهه ولایت برگزار می شود كه یكی از برنامه های ویژه، فردا شب در مسجد موسی بن جعفر (ع) و بعد از نماز مغرب و عشا برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: همچنین با توجه به اهمیت عید غدیر خم، گفتمان های دینی نیز با موضوع امامت و ولایت در استان برگزار می شود.

معاون فرهنگی مدیركل تبلیغات اسلامی استان قزوین تاكید كرد: در راستای تبیین هرچه بیشتر واقعه غدیر و پرداختن به این موضوع دینی، هماهنگی های لازم با هیات های مذهبی در راستای برگزاری مراسم ها و برنامه های مختلف صورت گرفته است و از این رو برنامه های مختلف توسط هیات های مذهبی استان برگزار می شود.

7389/616