۱۳ آبان ۱۳۹۱، ۱۱:۵۲
کد خبر: 80398694
T T
۰ نفر
خطبه غدير بايد در تمام محافل خوانده شود

تربت حيدريه - امام جمعه تربت حيدريه گفت: خطبه غدير بايد در همه محافل خوانده شود تا جوانان با امامت حضرت علي (ع) آشنا گردند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام 'مهدی شریعتی تبار' روز شنبه در مراسم جشن ولایت در تربت حیدریه افزود: اگر همه، پیام غدیر را به درستی دریافت كنند و در مسیر ولایت گام بردارند، دشمنان و منافقین مایوس خواهند شد.

وی گفت: در اصل واقعه و ماجرای غدیر، بین مورخین و علمای اسلام اعم از شیعه و اهل سنت اختلافی نیست به طوری كه 360 نفر از علمای بزرگ اهل سنت در طول تاریخ آن را نقل كرده اند.

امام جمعه تربت حیدریه با بیان اینكه جایگاه امامت بالاتر از آن است كه مردم با عقل خود آن را درك كنند، اظهار داشت: برای همه افتخار است كه برای ترویج دین نبوی جشن ولایت علوی را برگزار كنند.

حجت الاسلام شریعتی تبار افزود: امامت و جانشینی رسول خدا (ص) یكی از مباحث مهم و سرنوشت ساز نه تنها در دین اسلام بوده بلكه خلافت در تمام ادیان آسمانی مطرح بوده است و به همین منظور پیامبر اسلام (ص) امیرالمومین علی(ع) را به جانشینی خود انتخاب كردند.

وی با اشاره به واقعه غدیر گفت: پیامبر اسلام (ص) در آخر عمر شریف خود معارف دینی را مشخص و حضرت امام علی (ع) را به عنوان راهنما و پیشوای همه مسلمانان برگزیدند./2

2691 /664