۱۴ آبان ۱۳۹۱، ۱۱:۳۰
کد خبر: 80399518
T T
۰ نفر

موزه مدرسه آذربايجان غربي بزودي افتتاح مي شود

۱۴ آبان ۱۳۹۱، ۱۱:۳۰
کد خبر: 80399518
موزه مدرسه آذربايجان غربي بزودي افتتاح مي شود

اروميه - مديركل ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري آذربايجان غربي گفت: در راستاي حفظ و انتقال ميراث فرهنگي استان به نسلهاي آينده و علاقه مندسازي آنها به اين بخش بزودي موزه مدرسه استان در شهر اروميه راه اندازي مي شود.

جعفر ذوالفقاری روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آذربایجان غربی جزء نخستین استان هایی است كه طرح موزه مدرسه در اداره كل موزه های كشور برای آن مصوب شده است.

وی اظهار كرد: اقدامات لازم در راستای تجهیز موزه مدرسه ارومیه انجام شده است و در صورت تخصیص اعتبار لازم برای مشاوره و طراحی داخلی، این موزه تا پایان امسال افتتاح می شود.

ذوالفقاری گفت: دو مكان برای این موزه در نظر گرفته شده است كه شامل سالن جنب موزه و یا مدرسه 22 بهمن ارومیه واقع در خیابان خیام شمالی است.

وی اظهار كرد: در این موزه پیكره های مردم شناسی اقوام مختلف و دو پیكره استادان موسیقی مقامی، پیكره های مكتب خانه سنتی، برخی اقلام و اشیا در زمینه صنایع دستی استان و اشیا و اموال فرهنگی به نمایش درمی آید.

ذوالفقاری گفت: میزهایی برای این موزه طراحی شده اند تا دانش آموزان بتوانند به راحتی از آنها استفاده كنند و برای بهره مندی بیشتر دانش آموزان از این امكانات اشیای مطالعاتی برای استفاده آنان در نظر گرفته شده است كه شامل انواع سنگها، پیكره ها، صنایع دستی و غیره می شود.

مدیركل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی افزود: با هدف آشنایی دانش آموزان با میراث فرهنگی و جاذبه های گردشگری استان تصاویری از آثار تاریخی منتخب استان در معرض دید آنان قرار می گیرد تا با فرهنگ و تمدن غنی استان آشنا شوند.

ذوالفقاری گفت: برای اولین بار در كشور اختراعاتی كه در دوران معاصر در استان انجام شده در این موزه قرار می گیرد و اشیا و بخشهای این موزه با گسترش فضا به تدریج توسعه می یابد.

وی اظهار كرد: آذربایجان غربی دارای موزه های غنی از میراث فرهنگی و تاریخی است كه افزون بر 30 هزار قلم اشیا تاریخی در آنها نگهداری می شود.

ذوالفقاری گفت: موزه ها و سایتهای موزه های استان امروز تبدیل به مكانهایی پرجاذبه برای گردشگران داخلی و خارجی شده اند كه سالانه تعداد كثیری از گردشگران از آنها بازدید می كنند.

7125/581