۱۹ آبان ۱۳۹۱، ۱۴:۴۷
کد خبر: 80406950
T T
۰ نفر
كانون خانواده بايد بر اساس مسائل ديني پايه ريزي شود

يزد - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد گفت: كانون خانواده در كشور اسلامي بايد بر اساس آموزه هاي ديني و شرعي پايه ريزي شود .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت الله 'محمدرضا ناصری' در خطبه های نماز جمعه امروز شهر یزد با اشاره به روز خانواده به اهمیت آن در اسلام و نقش خانواده ها در تربیت دینی و اخلاقی فرزندان اشاره كرد .

وی اظهار داشت: اگر اساس و بنیان خانواده ها درست پایه ریزی شود ، بدون شك مشكلات آن كمتر و نقش خانواده در تعالی و موفقیت اعضای آن و بخصوص فرزندان بیشتر می شود .

امام جمعه یزد به نقش خانواده و تربیت دینی و اخلاقی و جلوگیری از برخی آسیب ها و ناهنجاری ها اشاره كرد و تصریح نمود: مسئله ازدواج در خانواده ها باید جدی گرفته شود .

ناصری گفت: اگر ازدواج آسان و درست در خانواده ها شكل بگیرد ، مسائل سوء فرهنگی و اخلاقی كمتر بروز می كند و آمار طلاق هم كاهش می یابد .

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد به روز كتاب و كتابخوانی اشاره كرد و از عموم مردم و مسئولان خواست تا در این زمینه مهم فرهنگی و علمی همت بیشتری داشته باشند.

ناصری ترویج فرهنگ كتاب و كتابخوانی را گامی اساسی در ارتقای سطح فرهنگ عمومی مردم و جامعه و موجب كاهش برخی مشكلات دانست .

امام جمعه یزد در ادامه روز مباهله را یك روز مهم در تاریخ اسلام دانست و بصورت مفصل در خصوص آن مطالبی ایراد كرد .

ناصری همچنین به انتخابات اخیر رییس جمهوری در آمریكا اشاره و از دولتمردان آن كشور خواست تا دست از اقدامات خصمانه خود علیه ملت ها و دولت بردارند.ك3

7536/1968