۱۹ آبان ۱۳۹۱، ۲۰:۰۱
کد خبر: 80407226
T T
۰ نفر
راهپيمايان پاكستاني معترض به كشتار شيعيان با پليس كراچي درگير شدند

اسلام آباد - منابع خبري پاكستان جمعه شب گزارش دادند: معترضان در راهپيمايي گسترده محكوميت كشتار شيعيان توسط گروه هاي غير قانوني و شبه نظامي در اين كشور در شهر بندري كراچي با نيروهاي پليس درگير شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری محلی؛ طی روزهای اخیر قتل های هدفمند در شهر كراچی بویژه ترور شخصیت های سیاسی و فعال حزبی شیعه در شهر كراچی افزایش یافته و در این بین تروریست ها سه شنبه گذشته علامه 'آفتاب حیدر جعفری' نایب رییس مجلس وحدت مسلمین این شهر و رییس بنیاد حمایت از انتفاضه مردم فلسطین را در حمله ای ناجوانمردانه به قتل رساندند.

معترضان در منطقه نمایش چورنگی كراچی با اعتراض به شكست نیروهای امنیتی و پلیس در حفظ امنیت جان شهروندان شیعه در مقابل اقدامات جنایتكارانه گروه های تروریستی با نیروهای پلیس درگیر شدند.

این تجمع به منظور رسیدن مقابل ساختمان فرمانداری ایالت سند در منطقه چورنگی برگزار شده بود و معترضان قصد داشتند با رسیدن به این مكان و خواندن بیانیه ای از مقامات دولت این ایالت بخواهند تا امنیت شیعیان و شهروندان كراچی را در مقابل اقدامات جنایتكارانه شبه نظامیان و گروه های غیرقانونی تامین كنند.

به گزارش رسانه های خبری , نیروهای پلیس در این شهر بندری با جلوگیری از حركت معترضان اعلام كردند كه ساختمان فرمانداری در منطقه قرمز كراچی قرار دارد و تظاهركنندگان مجاز به رفتن به این مكان نیستند كه در ادامه درگیری بین مردم و نیروهای پلیس بوقوع پیوست.

پلیس و نیروهای امنیتی و تكاوران با حضور پررنگ در منطقه با شلیك گاز اشك آور و تیراندازی هوایی سعی كردند معترضان را متفرق كرده و مانع رسیدن آنان به منطقه قرمز شوند.

معترضان با سر دادن شعارهایی علیه نیروهای پلیس و مقامات دولت ایالت سند خواستار مقابله جدی با تروریست ها شدند.

شبكه های خبری گزارش دادند: معترضان با آتش زدن لاستیك و یك خودروی عمومی اعتراض جدی خود را به نمایش گذاشتند.

به نقل از این خبرها , هیچ گزارشی مبنی بر زخمی و یا كشته شدن معترضان در این درگیری منتشر نشده و تنها چندین نفر توسط پلیس بازداشت شده اند و هم اكنون نیروهای ویژه پلیس با حضور در محل در پی آرام كردن جو متشنج شده اند.

سروزیر ایالت سند نیز در دستورالعملی خواهان بازداشت عوامل مظنون در عملیات های خرابكارانه در شهر بندری كراچی شده است.

هواداران، فعالان و اعضای ارشد گروه شیعی در پاكستان امروز پس از اقامه نماز جمعه در اعتراض به كشتار اخیر شیعیان در این كشور به ویژه ترور علامهˈ آفتاب حیدر جعفریˈ از مسوولان این گروه با سردادن شعارهای مرگ بر آمریكا و رژیم صهیونیستی راهپیمایی گسترده ای برپا كردند.

مجلس وحدت مسلمین و سازمان دانشجویان امامیه پاكستان ﴿ای.اس.او﴾ در اقدامی مشترك امروز با برگزاری راهپیمایی اعتراض آمیز در شهر بندری ˈكراچیˈ مركز ایالت سند،حملات اخیر گروه های تروریستی به شیعیان این كشور به ویژه ترور شخصیت های برجسته مذهبی و سیاسی شیعی را بشدت محكوم كرده و عناصر آمریكایی و رژیم صهیونیستی را درپشت پرده این جنایت ها مقصر دانستند.

شركت كنندگان در این راهپیمایی یكپارچه اعلام كردند: دولت، نهادهای امنیتی و اطلاعاتی در پاكستان برای حفاظت از شهروندان این كشور به ویژه شیعیان و توقف حملات تروریستی با هدف كشتار آنها ، با شكست روبرو شده اند.

آنان افزودند: مسوولان دولت فدرال ﴿اسلام آباد﴾ باید هرچه زودتر عناصر حمله كننده به شیعیان در شهرهای كراچی، كویته و دیگر نقاط پاكستان را بازداشت و به سزای اعمالشان برسانند

دیگر شهرهای پاكستان از جمله ˈلاهور، اسكردو، گلگیت، راولپندیˈ و مناطقی از ایالت سند در جنوب این كشور نیز شاهد راهپیمایی علیه كشتار شیعیان بود و شركت كنندگان در این تظاهرات ها اعلام كردند : اقدامات بی نتیجه پلیس و نهادهای قانونی باعث شد تا سازمان های شیعی در اعتراض به این كشتارها تظاهرات اعتراض آمیز برگزار كنند.

آساق ** 1095**1392